torsdag, maj 14, 2009

Det är dom små sakerna...

























som förgyller ens vardag!
Som lille brors ansiktsuttryck då han kom med blommorna i handen och sa:
-Titta mamma, vad fina blommor! Jag tänkte sätta dem på bordet så vi får njuta av dem medan vi sitter och äter.
Just då strålade lillebrors ansikte mer än blommorna.
Eller att få avnjuta de första inhemska jordgubbarna, mums! (Denna årstid är det jordgubbar som odlats i växthus.)
Eller att få en jätte fin muffins som är lika god som vacker av sin väninna efter träningen på fysikalen. Jag delade den med barnen (maken ville inte ha), eftersom jag bara måste få visa denna underbara godsak för hela familjen.
Det var inte bara det att den var god och fin, den var vackert inslagen också. Så helheten blev en upplevelse.

Sen dagens SKRYT! Storebror sköt 1 mål i fotbollsmatchen ikväll, som jag tyvärr missade för jag hade tid hos massören.
Njut av våren mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Åh, så vackra blommor o vilken maffig bakelse :) *gillar*//mor

    SvaraRadera
  2. oj gud så fin!och vad god den ser ut!/syster

    SvaraRadera