torsdag, maj 21, 2009

Vår nyrenoverade bastu..





































är MYCKET mindre än den gamla, så det var svårt att få en helhetsbild. Jag backade hela tiden in i väggen bakom då jag skulle fota. Första bilden är i alla fall tagen från dörröppningen. Dörren är placerad i hörnet av bastun för att få större utrymme i dusch rummet utanför.
Jag är också väldigt lycklig över att vi har ett fönster i bastun.
Att fönstret sitter uppe i taket beror på att bastun är i källaren och fönstret ligger i marknivå.
Vid andra sidan bastulavan gjorde vi ett inbyggt valv för att ställa ifrån sej dricka, om man vill.

Gamla bastun var från huset byggdes på -50 talet så den hade duschen inne i bastun.
Då gick vi igenom pannrummet för att komma in i bastun. Nu är den ingången igen murad och vi "svängde" bastun till andra hållet.
I dusch rummet saknas ännu dusch draperi och något skåp som skall upp på väggen, så där ville jag inte ta några foton.
Bastuhinken med öl och ölkorv fick maken då han fyllde år!


3 kommentarer:

  1. vi har oxå fönster i taket som ni..fast vår bastu är inte i källaren utan i huset..men det är mycket trevligt med en bastu!
    Jag gillar bastuhyllan som är infäld i väggen!ska behöva komma ner i gen för jag har inte sett vilka lampor du valde till slut ens!

    SvaraRadera
  2. glömde skriva att det var jag syster som komentera!

    SvaraRadera
  3. Vackert, vackert! //mor

    PS. Ser för kul ut med korven som ser ut som lakritsstänger i stävan...

    SvaraRadera