lördag, april 04, 2009

Mina nya skåp..





































Det som jag är mest lycklig över är städskåpet! Tänk att jag har ett städskåp nu.. ordnig och reda! Det är inte så stort men så har jag också insett att jag behöver inte 100 olika skurmedel. Storasyster i huset var den som bestämde dörrarna. Medan jag bestämde att jag vill ha dem vitlaserade bara en gång. Jag vill se själva träet lysa igenom.
Ännu saknas tak och golv lister.
Välkommen hunden heter Lufsen och han fick vi som bröllopspresent av goda vänner. Han har dock fått ett hål i huvudet så nu har han flyttat ut på trappan. Han var dock en mycket lugn och snäll krabat som inte tuggade sönder våra dörrkarmar.
Tibbe tuggade på dörrkarmarna i farstu då han blev lämnad ensam, men då fick jag ett gott råd:
Smörj ättika på där hunden tuggar, och det har hjälpt!
Nu skall jag gå och kolla hur lillebror mår, han både kräks och har feber.
Alla ni som kikar in önskar jag en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. oj vad jätte fina skåper!
    Vi hade tänkt komma på spionvissit ikväll men om lillebror är sjuk ska vi låta honom vila ut.
    hälsa lillebror från mig!
    /syster

    SvaraRadera
  2. Jättefina skåp dem verkar rymma mycket saker med. Och städskåp är ju bra så slipper man ha dammsugaren framme.
    Trodde vid första blicken att lufsen var en riktig hund...ha.ha, jättesöta både han och Tibbe.
    Hoppas lillebror kryar på sig snart :)

    SvaraRadera
  3. önskar att jag hade så lite grejer i mitt städskåp ( fast jag fattar att det blir lite med snart) hos oss kan man inte öppna skåpet utan risk för skador pga utramlande prylar...

    SvaraRadera
  4. meselda: jag hoppas också lillebror kryar på sej snart..

    kvinnan med koftan: ja, så lite i städskåpet skulle jag vilja ha hela tiden, men det är att vara alltför stor optimist!

    SvaraRadera