söndag, april 26, 2009

Lite före och efter bilder..





































på vårt blivande sovrum. Bilderna till vänster är då rummet var tömt och maken och jag hade "mockat" ut en del spån ur golvet.
Nu är det golv värme i golvet och väggarna är tilläggs isolerade. Vi har tagit upp lite större hål till de nya skåp dörrarna. Vi hade tänkt ta bort den väggen och sätta inbyggda skåp dit, men den väggen var bärande.
Takpanelen är också på plats. Oj vad jag älskar den!! Första nätterna kommer jag att ligga och titta på taket ;)
Vi har samma i farstun, men den har vi lutat. Hörde sen att man inte kan måla det efteråt om man skulle vilja det i framtiden.
Så sovrumspanelen blev lackad med lite vit nyans i. Egentligen köpte jag den burken till brasrummet, men ångrade mej och ville ha det helt trärent med genomskinligt lack där. Så nu fick jag användning för burken!
Nu är den stora frågan vad vi skall ha för golv?? Vi (jag) är inne på laminat, skulle vilja fortsätta med det genom hela nedre våningen vart efter vi renoverar.
Nu ser våren ut att vara på väg och jag gissar att det blir paus med sovrummet.
Själv var jag ut i det fina vädret igår och räfsade gräsmattan. Hann också och köpa vår skor till alla 3 barnen!
Och dottern har i veckan varit och skrivit moppe kortet och klarat det! Hon är så glad och jag minns själv hur lycklig jag var då jag fick min moppe. Här ute på landet innebär moppe lite större frihet, eftersom det är en bit till kompisarna.
Skön söndag till er som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Vad fint det blir. Jag älskar det vitalacket som vissar fram träet. Har ju samma i lusthuset vi eller?
    Hoppas du kommer på hur du vill ha golvet men om det blir en paus nu så har du ju lite mera betänketid=O)
    Annars låter ju din golvplan perfekt=O)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. En riktigt trevlig söndag ditåt :) Det blir så fint, så fint...//mor

    SvaraRadera
  3. Oj vad fint det blir.....kan tro du kommer att ligga och glo i taket i början..*L*....grattis till dotterns moppekort föresten :)

    SvaraRadera