söndag, april 19, 2009

Jag önskar mej...

























en riktig system kamera, så jag kan ta bra bilder! Nu har jag inte det och får hålla till godo med det jag har. Bilderna blev mörka..
Jag såg då jag hämtade lillebror hos en kompis att dom hade en glas ytter kruka och det var så fint. Så då kom min "kruka" i användning, den som jag fick på köpet då jag köpte servetter. Eller man fick den på köpet om man köpte 2 förpackningar servetter. Någon annan som alltid faller för det tricket?
Sen satte jag gröna glaskulor i botten.
Nu är det mesta av dammet bort städat och storebror kan andas igen. Imorgon fortsätter vi med renoveringen..
Vi har idag städat ur skåpet med pussel och spel. Samtidigt provbyggde killarna alla pussel för att se om alla bitar fanns kvar.
Medicinskåpet blev också urstädat denna helg, och där fanns massor med gamla mediciner.

Idag fick vi också åka och sätta oss till färdig dukat bord. Maken och hans jakt lag bjöd bybor och markägare och fd bybor på älgköttsoppa. Det var gott!! Och ingen disk efteråt! Härligt!

4 kommentarer:

  1. Hungrig igen ;)//mor

    SvaraRadera
  2. oj så fint det blev med gröna stenar/pärlor i.det där var snyggt! Sen när den börjat växa som tusan så sickar jag över Dagny så fixar hon till det lite!
    /syrran

    SvaraRadera
  3. Det där med glaskrukorna var ju riktigt snyggt sen kan man ju variera med färgade stenar om man vill :)

    SvaraRadera
  4. Hej där! Härligt med älgköttsoppa! Vi har den traditionen då älgjakten avslutas.(I september) Då samlas alla så där som hos er. Vi lagar ofta köttsoppa hemma! Jag vill ha klimp i!
    Ha det bra där över!

    SvaraRadera