tisdag, april 03, 2018

Så har vi vänt blad i almanackan...

påsken kom och gick den,
med familjeliv och arbete och....
och alldeles för mycket mat!
Eller för mycket av fel sorters mat som pascha, memma
godis och påsktårtor i alla former!
Det slutar med att magen ger upp och så blir händerna styva
och svullna och då kommer värken!
Då äter jag värkpiller som godis istället och 
så tar magen ännu mera illa upp....
Och varje gång blir jag lika förvånad och undrar...
Åhå, hur kunde det gå så här???
Nu frossa jag ju inte i onyttigheter,
jag smakade memma en gång och pascha en gång
och godis och påsktårta var på kaffepauserna på jobbet. 
Men för min kropp var det för mycket!
Så dagens lunch bestod av smakbitar utan bröd.
 Dagens mål är att må lite bättre än jag gör just nu 😊
 
Resten av familjen har återgått till vardagen,
storebror är ut på praktik och lillebror är tillbaka
i skolan på Åland.
Själv har jag en dag ledigt...
och har tagit itu med några surdegar som att ringa olika
samtal, fylla i några papper osv.
Och så har jag gjort klart...
Babykoftan i restgarn, 
till och med knapparna hittade jag här hemma...
 Och en duk som jag ärvde efter min farmor,
den var så gott som färdig det var bara några blad och
rosknoppar att sy klara.
Hittade en spets i mina lådor och sydde på den.
 
Men nu meddelade dottern att vi ska ut i solen så...
Må gott ni som kikar in och ut och njut av solskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar