söndag, april 15, 2018

En mycket trött och grinig....

Torparmaja checkade in sent på fredagskvällen på 
villa Sjöstrand.
Och när jag jämför bilden för en vecka sen har 
mycket av snön smält. Våren är här!
Efter en Baileys och en titt i nyaste numret i Novita tidningen
kändes det aningen bättre.
Elden sprakade i spisen för maken hade åkt tidigare...
Men jag kunde ändå inte förstå varför jag kände mej så 
mörbultad från midjan och ner?!
Det var först då jag skulle försöka ta mej upp på vinden och sova
som jag kom på att jag trillade nerför källartrappan på morgonen,
men i brådskan steg jag bara upp och fortsatte.
Oftast har allt en förklaring...
Så även om solen har lyst helt underbart har jag
bara vilat och tagit det lugnt. 
Jag kände mej både trött och LAT!
Men innan jag åkte hem idag hade jag tvättad ur alla
köksskåp, och det behövdes verkligen.
Så vårstädningen på villa Sjöstrand är
åtminstone påbörjad...
Och efteråt satt jag ute på terassen i solstolen
just där det var som soligaste och mest lä och varmt och skönt!
 
Men nu är vi hemma igen och jag skall ta ett bastubad
och hoppas att jag känner mej lite mindre mörbultad imorgon!
Ha en fin vecka alla!

3 kommentarer:

  1. Känner igen mörbultningen eftersom jag nyligen upplevde det samma...urk!Det värsta är att allt går så fort när det händer, man hinner ingenting, endast rent reflexmässigt spjärnar man emot och det är de delarna av kroppen som får ta värsta stötarna...Vilken förändring bildmässigt från förra gången och nu, tänk vad det går fort trots allt med snösmältningen...Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det gick lyckligt när du föll! Du kunde ju brutit något. Jo snösmältningen går rätt snabbt undan. Beror ju lite på var man bor förståss. Vår son har full vinter ännu som bor i skogs kanten. Ibland är det behov av vila och att bara få vara. Allt gott till dej!

    SvaraRadera
  3. Efter jobb ska man vila, allt Får ta sin tid annars brinner ljuset i båda ändarna. Men lätt att profetera, värre att verkställa.

    SvaraRadera