söndag, april 08, 2018

Helgen kom och gick....

och igår steg jag upp samtidigt som solen!
Min stackars man trodde förmodligen att jag blivit galen
då jag flög ur sängen och dansade ut i nattlinnet.
Jag HÖRDE fågelkvitter och det luktade alldeles underbart 
ruttet så där som det luktar tidigt på våren.
Och då insåg jag att nu är den här
VÅREN 💖
På villa Sjöstrand var det mycket snö ännu igårkväll.
Men vad spelar det för roll då våren känns i luften?!
 
Efter jobbet idag besökte maken och jag Kristinestad.
Där var Finlands fyrsällskap och visade dokumentären om
Bengtskär på biografen, en mycket intressant dokumentär.
Själva inträdet var gratis men så säljer dom olika filmer,
vykort, t-shirts, böcker osv med fyrarna.
Pengarna går sen till restaurering och underhåll av fyrarna.
  Åh, vad jag fascineras av dessa fyrar 😍
 Efteråt då vi åkte via matbutiken fastnade blicken på hotellet...
som ligger där vid vattnet och bredvid bron...
Där har jag minsann dansat i min ungdom...
Jag till och med bodde ½ år i Kristinestad i ungdomen.
En otroligt mysig småstad med alla dess trähus!
Men själv bodde jag i ett höghus i tegel på tredje våningen....
 
Men just idag såg jag på hotellet med nya ögon...
Och det var först nu jag insåg att dansgolvet liknar en FYR...
Eller......? 😂
 
Ha det gött alla!

3 kommentarer:

  1. Oj va roligt att ni for!!!! Jag skulle också velat om jag hunnit med. Jag älsnar dessa fyrar och du vet ju redan vart jag vill =) du har alldeles rätt det liknar en fyr ��
    Hoppas filmen var bra!
    Jag hörde tranorna här för 2 dagar sedan så jo det är VÅR! ❤️
    Ha det bäst!!!

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder...

    SvaraRadera
  3. Jag gillar oxå fyrar! Men jag har bara besökt Sälgrunds fyr utanför Kaskö. Å det är rätt många år sen dess nu.
    Jag tror oxå våren är på gång ,för jag får jaga de äckliga buller flugorna här nu ,med jämna mellan rum. Å just nu i skrivandets stund, åkte en hop med Svanar över vårt hus. Härligt! Ha en riktigt skön vecka!0

    SvaraRadera