lördag, mars 31, 2018

Önskar alla en riktigt....

glad och trivsam Påsk!
I februari hade jag köpt påskblommor men när
påsken äntligen kom så hade jag inte köpt några.
Så jag var så tacksam för påskblomman jag fick av dottern
och dessutom första gången jag ser en gul hyacint också 😍 

Annars är det mesta som vanligt här...
På torsdags morgon fick jag ett ryck och rörde ihop en kaka
av en gräddfilsburk som passerat bäst före datum.
 Det passade ju väldigt bra eftersom
 lillebror kom hem på påsklov och dottern som 
jobbade på banken den dagen slutade också kl 13
så båda kom hem och drack kaffe samtidigt 😍 
Storebror hade full dag på praktiken och bilskolan genast efteråt,
så han kom hem rätt sent.
Men han hann i alla fall träffa mormor o morfar som kom 
via en sväng på en kaffe på kvällen.
Gårdagen blev också en riktigt familjedag 💖
På förmiddagen kom syster yster och killarna över
och åt frukost och drack kaffe med mej
(för jag kom upp först då de kom 😂)
Och till och med tonåringarna kom upp och vi hann
ut och pulka lite med de yngre killarna...
De två äldsta ur vardera syskonskara hade lite
mera bus...
Medan lillebror drar lillebrorsorna på kälken.
Och även om tonåringarna är sega och tröga att få
igång tidigt på förmiddagen så är det ändå roligt att se hur
de tar hand om sina yngre kusiner!
Mot kvällen kom dottern, sambon och Siri på middag med oss
och så blev det en promenad med 
Tripp, trapp, trull 😂
Dottern hade köpt en sele till Tilda för hon tycker de är
bekvämare än att ha en klave runt halsen. 
Och jag måste instämma i att detta är det bästa Tilda fått!
Fungerade super bra med henne och dessutom är det reflex-
sömmar på den!
 
Men nu skall jag avsluta så jag hinner ta en promenad med hundarna
innan jobbet och så önskar jag alla en fortsatt trevlig påsk!

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar blomma jag har aldrig sett en gul hyacint heller förr!!!
    Kakan ser god ut och perfekt att kunna använda upp nåt som går en ur händerna!
    Tack för igår!!! Var så mysigt att ses och så underbart att se hur kusinerna trivs ihop och att stora killarna vill och orkar va med de små så bra!! ��
    Glad påsk �� �� ��

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga bilder, älskar dem allihopa :)
    Kakan var så god och den gula hyacinten så fin...
    God fortsättning på påsken!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att dina stora killar kan ha så kul med sina yngre kusiner. Det uppskattar säkert de yngre. Sen finns det ju inget som är så roligt som när man får ha sina egna barn hemma och rå om dem korta stunder. En gul hyasint, det har jag aldrig sett! Men den var vacker och din kaka ser mumsigt god ut. Allt gott till er!

    SvaraRadera