torsdag, april 05, 2018

Så enkelt och så gott....

och det var just denna glass som syster yster brukar göra
som poppade upp i huvudet på mej då jag stod i matbutiken!
Affären hade grädde i massor som närmade sej bäst före datum
och som de sålde bort på 50 %.
Just då kom jag på att jag har pepparkakor kvar från julen!
Och resultatet blev... 
glass!
Jag körde dubbelsats....
4 dl grädde vispas, blanda ner
2 burkar kondenserad mjölk och
krossade julpepparkakor i lagom mängd 😊
 Simsalabim och så in i frysen! Klart!

Nu är det precis som i Gevalia reklamen,
när du får oväntat besök....
Eller tills storebror upptäckt det....

3 kommentarer:

  1. Det där låter gott! Något jag nog måste testa. Måste le lite åt ditt ut tryck om Gevalia reklamen eller om ifall att storebror får se det. Alla har vi våra svagheter! Njut av dagen!

    SvaraRadera
  2. Ja den är god och lätt gjord!
    Haha ja få se hur det går om gäster eller storebror hinner först ����

    SvaraRadera
  3. Låter gott, detta har jag inte prövat förr, men det lär nog skall bli...Här kommer inlägg på inlägg, jag har inte hunnit med kommentarer...Kan trösta med att jag nog läst ;)
    Kanske en av formarna är storebrors ;) Ha det bra!

    SvaraRadera