onsdag, april 25, 2018

Känns som det gått i....

uppförsbacke den senaste veckan av olika orsaker...
Tänker dock inte gå in på allt elände!
Men jag drabbades av en ny förkylning, IGEN!
Jag tyckte lite synd om mej själv och undrade varför???
Jag brukar ju inte bli sjuk, och nu har jag mest bara varit förkyld!
En klok person svarade just därför, den ena förkylningen efter den andra
bråkar med ditt immunförsvar som kämpar för att återhämta sej!
Förra helgen låg isen ännu kvar vid villa Sjöstrand!
Jag skulle logga in på internet via telefonen och tänkte
jag tar det via usb denna gång eftersom
 telefonen också behövde laddas.
Hur det sen gick till men plötsligt hade jag kört över 
3337 foton från telefon till datorn!
Och datorn var så full att den knappt orkade starta!
Det är ju ingen ny och pigg dator jag har heller,
den har några år på nacken....
Och jag kan lova att 3337 foton från telefon består av 70 % skräp!
Men man kan ju inte radera allt för då åker ju de viktiga bilderna också!
Jag kan intyga att gå igenom allt, även gamla dokument som inte
behövs längre tar otroligt lång tid.
Problemet var ju bara att i min rensningsiver raderade jag tydligen
epost programmet också....
Och det är ju lite taskigt eftersom det finns räkningar där....
Nu har jag offrat flera irriterande timmar på att lösa problemet
och trodde jag skulle få ge upp, men skam den som ger sig...
Ikväll lyckades jag återställa det, tack o lov!
Men ännu har jag inte rensat bland alla foton, pust.
Men ingen vecka är så eländig att det inte finns positiva saker 😉
Vi fick några paprika plantor som maken hämtade 
och samtidigt fick vi också paprikor.
Äntligen inhemska paprikor! Jag blev så glad!
Åh, de var så goda 😍 
Lillebror ville ha några goda råd då han skulle baka en tårta
till rumskompisens födelsedag, men jag var på jobb...
Så då jag svarade skickade han bilden av tårtan och skrev
jag har löst det 😊
Och visst ser tårtan god ut?
(Nöjd att de klarar sej så bra på egna ben)
Ordspråket:
Ingenting är omöjligt, 
det omöjliga tar bara lite längre tid! 
passar bra in på detta foto som jag hittade då jag rensade i datorn...
Deras katt ligger uppe i trädet och Siri är helt säker på
att hon också kan gå upp dit.
 Denna hund tror att allt går!
Och jag förstår verkligen att hon hamnar i olyckor!
I lördags rusade hon ut på isen och....
GICK IGENOM!
Maken pratade ännu dagen efter om det...
om jag förstod hur hjälplös
man är när någon går igenom isen?!
Men hon kom tack o lov upp själv och tog sej i land.
Själv var jag som tur var på jobb.
 
Ja det var allt för denna gång, nu hoppas jag
på nerförsbacke i den närmsta framtiden 😉
Hoppas ni alla har det bra!

2 kommentarer:

  1. Skrattar åt Siri; där kom hon nog till andra ;) Men bilden ser väldigt näpen ut, se sån stil man har :)
    Åh mums för inhemsk paprika.
    Vilken fin tårta L gjort, duktigt av honom att ta sig till med det. Kompisen blev säkert glatt överraskad. Tummen upp för nerförsbacken och kryizar! Kram Mor

    SvaraRadera
  2. Livet är en berg och dalbana. Ibland går det upp och ibland går det ner. Men kan man bara tänka och vara positiv så går det lättare att komma över motgångarna. Gott med inhemska paprikor! De ser riktigt vackra ut. Siri verkar verkligen tro att allt är möjligt 😊. Duktig son du har! Stor kram! Hoppas livet vänt till medgång nu.

    SvaraRadera