torsdag, maj 03, 2012

Ljuvliga, underbara, fantastiska.....

VÅR äntligen är du här!

Och påskliljorna är så fina ännu, trots att jag planterade ut dem vid påsken.
Efter den långa mörka vintern känns det fantastiskt att få vara ute på kvällarna.
Att få räfsa bort de torra vissna löven och vänta att gräsmattan ska börja grönska.

Den bästa tiden är nu tycker jag, medan man går och väntar...
att det ska börja grönska, att löven ska slå ut.
Sen går allt så fort och plötsligt kommer hösten igen.

Min morbror skulle skratta om han läste det och så skulle han upplysa mej om att det säger jag varje årstid. Och det är nog sant!
Sen då hösten kommer och det blåser hårt så regnet smattrar mot fönsterrutorna säger jag...
den bästa tiden är nu, då jag får tända ljus inne och sitta och mysa och slipper klippa gräsmattan.
För att inte tala om när den första snön kommer, då måste jag rusa runt hela huset och väcka alla som sover och alla måste titta ut på den underbara snön.
Och just i den stunden känns det som den bästa tiden på året!

Vilken tur att den bästa tiden på året kommer så många gånger, eller hur?

4 kommentarer:

  1. Härligan tid vi lever i....Fina bilder :)

    SvaraRadera
  2. Ja som man säger vår bästa tid är nu är nu är nu...(sången)
    Va flitig du är som orkar räfsa.ocgh gud va snyggt du gjort på trappan!
    Tack för ikväll!!!
    /sys

    SvaraRadera
  3. Fina blomster du har!Å nog e de tur att alla våra årstider har sin charm!//Anette

    SvaraRadera
  4. Blir riktigt glad att läsa det du skriver om årstiderna, för så där tycker jag också! :)

    SvaraRadera