söndag, maj 27, 2012

ZZzzzzz......

disken står på bänken, gräsmattan har jätte långt gräs...
och jag ligger på soffan.
Är det detta som kallas återhämtning?
Vi hade trevliga men intensiva dagar i en solig huvudstad.
Mina söner var helt uppspelta och lyckliga efteråt,
men jag som är något år äldre är trött idag.
Men jag är glad och nöjd över att ännu en gång fått följa med och heja på dem
då dom sprungit i stafettkarnevalen.
Och tänk vilket härligt väder vi hade turen att få.

Idag firar vårt västra grannland morsdag och jag vill dela med mej av den fina morsdagstavla och vers som jag fick då vi firade morsdag här i Finland.
(Hälsan var inte på topp just då och jag hade ingen blogglust)

På tavlan står det:

En mor finns med från början som källan till ditt liv
med kärleksfulla blickar hon följer varje kliv.

Hon tas så lätt förgiven som lindring av besvär
och sällan blir hon tackad och sedd för den hon är.

I livets alla skeden förblir hon dock densamma
din alldeles unika älskade egen lilla mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar