söndag, maj 20, 2012

Så var helgen slut igen....

och det känns som det varit en händelserik helg och vi har hunnit med mycket!
Fast inget av sånt som var planerat att göra...
Hann en sväng till handarbetsaffären med syster yster igår då hon hämta hem lillen.
Handlade garn till en sjal som mamma lovat sticka åt mej.
Och naturligtvis kom jag ut med en stor härva vit mattväft och en grov virknål, denna gång passade jag på att påbörja virkningen genast så jag inte glömmer vad jag köpt det till.
Men det var verkligen inte lätt att virka i så tjockt material..
så det kanske blir ännu ett evighets projekt.

Ikväll var jag och killarna och Tibbe på fisketävling,
som ordnades av 4h.
Ifjol var det första gången lillebror använde ett kastspö på samma tävling och samma plats, då kom han på 3:dje plats och i år kom han på andra plats.
I år var det första gången storebror använde ett kastspö, han följde med som sällskap men blev så intresserad att det var svårt att få med honom hem :)
En riktig trevlig kväll som avslutades med kaffe, saft o grillkorv i kåtan på andra sidan träsket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar