lördag, maj 19, 2012

Tänk....

  • att varje dag vakna upp och se världen ur en litens perspektiv
  • att ha glimten i ögat
  • och nyfikenheten över vad en ny dag har att bjuda på
  • att betrakta sina medmänniskor och ta lärdom av dem
  • glädjen så hela ansiktet lyser över att man klarat av ett hinder som tex att ta sej upp i soffan själv
  • att stanna upp och lukta och känna på blommorna
  • nyfikenheten över att möta nya människor
  • och glädjen att möta kända ansikten
Den lilla solstrålen sken som en sol då kusinerna äntligen vaknade imorse och gjorde oss sällskap. Men nu ska vi fortsätta att upptäcka världen och se vad lördagen har att bjuda på medan vi har en liten som påminner oss om att vi ska upptäcka världen idag.
Och det är riktigt mysigt att se de 2 egna "stora" killarna mysa och leka med den lille solstrålen :)

1 kommentar:

  1. Ja det är verkligen sant. Blir det så att då man blir äldre så växer man in i ett hav av mönster och det kan jag från förr,det har jag sett eller det gillar jag inte fast jag inte provat?!
    Imorgon skall jag också försöka se dagen med nya ögon ;)
    Tusen tusen tack syster!!! ♥
    / syrran

    SvaraRadera