fredag, maj 04, 2012

Jag har fler ideer och planer.....

än vad jag lyckas förverkliga!

Passade på att städa upp bland mina tyger och sytillbehör
eftersom det regnar ute ikväll.

Hitta ett vitt tyg med en spets inlindat,
och kan inte låta bli att fundera över vad detta var tänkt att bli ?!
Känns irriterande att jag inte ens minns vad baktanken var då jag köpte det..
Det var dock fint och hittar nog något användnings område med tiden.

Annars har det varit en toppen dag.
Maken var på "arbetsbyte" till min syster och sambo på eftermiddagen,
och jag var med och åt super god mat och drack kaffe och tårta.
Ja, maken fick också mat o kaffe :)

Är det inte konstigt vad maten är god då man äter borta?!



4 kommentarer:

  1. Min sambo....han e min man!hahahaha!
    Bra att maten smaka och tusen tack till DIN SAMBO ;P för hjälpen.
    Å tänka sig syster du åt tårta.....
    Kram ha en fin lörda kväll!
    /sys

    SvaraRadera
  2. Men oj vad fin spets du hittat, du har ju, minns att du frågade mig en gång om nån spets....Jag har inte ens orkat leta, fast jag vet att jag har handvirkade sådana...Tror du mena till nån gardin eller dylikt den gången..../mor

    SvaraRadera
  3. Ah, sys nu minns jag....jag var ju faktiskt bjuden på ditt bröllop :P
    Inte lätt att minnas allt på sen timmarna...

    Mamm, kanske jag var och köpte då sen efter jag frågat dej....
    Trevligt att man hittar fina fynd i de egna gömmorna ! :)

    SvaraRadera
  4. Var glad för att det regnar. För regn är allt mycket trevligare än den snö som vi här uppe har fått i helgen. 20 cm nysnö på halvmetern som fortfarande ligger i markerna. Maken fick ut och ploga vår väg i morse. Vi har inte sett till våren än, den riktiga. Några vårfåglar och temperaturer kring nollan men än är den efterlängtade våren inte riktigt här än, men den kommer! Var så säker.
    När den väl kommer så går det fort att det blir sommar bara på någon vecka.

    Vi var också bort på mat i eftermiddag. Det smakar något extra när man slipper laga den själv!

    SvaraRadera