onsdag, maj 23, 2012

Fick besluts ångest....

i affären ikväll!
Skulle och inhandla en kylväska men kom hem med båda då jag inte kunde bestämma mej.
Den rosa är både tjusig och helt perfekt då hela familjen ska ut på äventyr,
men klumpigare än den andra.
Den grönrandiga var mera tygväsk modell, smidig att hänga över axeln.
Tror den blir betydligt smidigare att ta med på fredag då jag och sönerna beger oss mot huvudstaden på den årliga stafett karnevalen.
Kan vara bra att packa i några smörgåsar till killarna och så får jag se vad jag hittar på åt mej själv.
 Går på diet just nu!
Ingen beach 2012, utan detta är Torparmajas diet.
Fick för 12 år sedan diagnosen ulcerös kolit och det var verkligen ett helvete.
Tills jag en dag kom i kontakt med aloe vera drycken.
Magen blev bättre och till slut kunde jag sluta med läkar medicinerna.
Jag är också laktosintolerant och började fuska och äta vanliga mjölkprodukter,
jag kände mej plötsligt normal!
Och minskade på aloe vera drycken...
Sen vet jag också att min magen inte klarar stress...
Många olika faktorer tillsammans...
Och PANG så sitter jag där med en mage som inte alls vill samarbeta med mej!!
Och har man sprungit 10 ggr på toan och det mest bara kommer blod, känns livet som att ha hamnat i helvetet igen.

Som tur var kom jag över en intressant bok på nätet och läste att jag borde undvika jäst, socker och sädeslag ( fanns mer saker men minns inte dem) och känner att jag e på rätt väg tillbaka nu.
Naturligtvis har jag förnyat läkemedels recepten också och påbörjat medicineringen.
Lchf har flera inspirerande recept men sen gäller det att skräddarsy så det passar ens egen mage.
Vill någon annan med ulcerös kolit också läsa vad Annika Lagerhorn skriver så klicka på länken
Själv måste jag läsa den igen eftersom man inte minns allt på en gång.
Bilden är tagen på morsdag då jag trött och grinig plockade tomater och dottern ringde ut och sa att vi skulle komma in och äta lite.
Jag fick frukt sallad med laktosfri!! grädde som efterrätt. 
Och muminbsäsongs muggen var en morsdagspresent av henne.

2 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir att höra att du är på bättring. Hann nog allt bli orolig!
    Dina väskor är super fina och din morsdags lunch hade man inte tackat nej till. Nästa år ska jag stjäla din dotter hahaha!

    SvaraRadera
  2. Låter bra att du e på bättring!Fin mugg!//Anette

    SvaraRadera