fredag, mars 09, 2012

Vilken härlig känsla....

att vakna slänga ett öga på datorn och inse att jag inte varit inloggad sen i tisdags!
Inte ens för att läsa eposten!
Ibland är det skönt att ha ett liv i verkligheten också ;)
Jag läste på tidningen i veckan att många mår dåligt om de inte har möjlighet att kolla av facebook, andra över att dom är där för mycket och inte har lika kul som de andra verkar ha.

Samma gäller bloggar också tycker jag.
Jag kommer ännu ihåg första gången jag var in på en blogg och nästa blogg och nästa....
En helt ny värld öppnade sej för mej. Och alla hade så fint!
Jag ville också blogga och nu skulle det minnsann bli fart på renoveringen!
Inrednings affärer poppade upp som svampar i skogen med en massa härligheter.
Men när jag kom hem med dessa härliga saker så insåg jag att mitt hus redan var propp fullt med saker som inte alls matchade de nya.
Jag blev tvungen att inse att jag måste börja i andra ändan, dvs. först rensa ut allt jag inte längre behöver eller vill ha. Det märkliga är att ju mer jag rensar ut, desstu mindre vill jag ha in!
Och bara för att jag började blogga så vann jag inte högsta vinsten att få 36 timmar i dygnet, inte bar mina barn samma dröm som mej heller och frivilligt lämnade alla hobbys och aktiviteter för att jag skulle hinna renovera och pyssla istället för att skjutsa dem.
Plötsligt blev jag besviken varje gång jag loggade ut från datorn, alla andra har så fint jämfört med mej!
Då gäller det att ta paus från allt vad bloggar heter för att landa i verkligheten igen.
Numera inspireras jag av bloggar och kan ända vara glad åt att jag bor med min härliga familj i vårt egna hus där tapeterna på ena toaletten snart är ner rivna för det har mina barn gjort, de som jag älskar mest av allt på denna jord.
Och ja visst håller vi på och renoverar ännu i vår egen takt. Maken har haft ett riktigt handarbete med vårt nyaste projekt, men mer om det en annan dag.
Det går sakta men jag njuter lika mycket varje gång vi har gjort något klart.

Ibland kan jag dock inte motstå att köpa något jag faller för, oftast från något loppis. Som ljusstaken på bilden, något tilltalade mej och jag kom hem med den.
Men då syster kom hit utbrister hon, har du varit och köpt denna ljuvliga ljusstake, det var den jag pratade om och ville ha, vad fin den är. Jag tyckte dock den var lite dyr.
Jag log och sa den köpte jag på loppis och du får gärna ta den! Jag insåg att det var systers stil mycket mer än min egen. Väldigt billig var den också.
Men nu ska jag inte slösa bort dagen framför datorn, jag skulle ju egentligen bara betala räkningar :)

Ha en skön helg alla!

2 kommentarer:

  1. Håller helt och fullt med i det du skriver.
    Och Ljusstacken ÄR SNYGG!!!!
    Kram Syster

    SvaraRadera
  2. En härlig helg till Er med! / mor

    SvaraRadera