måndag, mars 12, 2012

Vad gör min man på sin lediga fritid?

Jo han renoverar vår tvättstuga!!
Jag är så glad att det bubblar inom mej, oj vad jag har drömt om detta!
Alla som har ett 50-tals betong golv i sin tvättstuga vet att då man tappar våta kläder på det så ska dom tvättas om. Man får aldrig det golvet rent.
Sen har allt för och nackdelar, visst är det tjusigt att bo uppe på berget, men i detta rum är berget som högst och det gamla golvet har varit gjutet högre här.
Nu har min man hackat ut det gamla golvet och knackat ner berget en aning för att få lite mer takhöjd. Ett handarbete utan dess like...
Den gamla kokgrytan för tvätt är också ett minne blott.
Den gamla tegelväggen är riven och dränerings slangar nergrävda och ny sand på fyllt.
Just nu har han gjutit en ny sockel och håller på och murar upp en ny vägg.
Fast så färska foton har jag inte....

Denna bild är från tegelväggen rivits.
Järn dörren ska målas vit och längs högra sidan skall jag ha en bänkrad med skåp under och tvättmaskinen infälld. Några skåp ovanför blir det inte eftersom den färdiga takhöjden räknas bli ca 1.85.
Ljusa skåp och en mörk bänkskiva. Och mangeln under fönstret.
Det hade varit fint med vit panel på väggarna men jag tror det är lättare att hålla kakelplattor rena.
Och nej, någon torktumlare ska jag inte ha.

Visst ser ni också hur fint detta kommer att bli någon gång i framtiden? :)

3 kommentarer:

  1. Säger bara VAUV! Oj vilket arbete det måste vara att hacka bort golvet och berget. Lyfter på hatten verkligen åt din man! Händigare man får man leta efter ;)
    Jo jag ser precis hur snyggt det kommer att bli!
    Tack för att du var barnvakt (IGEN)
    Kram Syrran!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Maja,
    vad lyxigt och skönt. En fräsch tvättstuga är guld värd. Du känner inte för att visa upp den på Byggla.se? Du får då en liten välkomstpresent. Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer.
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera
  3. Kommer att bli riktigt fint, tror jag / mor

    SvaraRadera