lördag, mars 03, 2012

Sportlovet inne på slutrakan...

och vi har hunnit med mycket tycker jag.
Vi har utom att jobba varit på talko till min bror och planterat tomatplantor en dag.
Och dottern åkte på shopping till storstan en dag och jag och killarna följde med.
Min brors barn har varit och hälsat på och vi har busat och pulkat i snön.
Och igår packade vi mat och slalom skidor i bilen och åkte till Himos.
Själv tycker jag inte om slalom och jag tror inte att maken ens prövat.
Därför vågade inte dottern heller åka slalom de första åren de for från skolan, då hon inte testat tidigare.
Hon var sen en mycket envis och bestämd dam när hon meddelade att hennes bröder skulle upp i slalombacken före de börjat skolan. Och trots att hon själv gick i lågstadiet då så blev det som hon sagt, hon tog en kompis med och så tog dom med bröderna upp i backen.
Och igår prövade dom backarna i Himos och det var den bästa dagen på sportlovet sa killarna.
Och hela familjen var riktigt nöjd med dagen vare sej man körde snowbord, slalom eller vandrade i terrängen.

Men nu är det dags att ta itu med andra saker som att tvätta och städa lite, det har ingen hunnit med över sportlovet och det syns minnsann!
Ha en skön sportlovs lördag ni andra!
Vädret ser ut att bli helt underbart idag.

3 kommentarer:

  1. Låter nog som ni hunnit med massor!!! Vad roligt känns toppen sen då man vet att man gjort roliga saker och hunnit med mycket över sportlovet,då man har fina minnen att titta till baka på i väntan på påsklovet (om 5 veckor)
    Avis blir man av de som kan köra slalom och ni hade säkert en helt toppen dag även om ni inte skidade!
    / Syster

    SvaraRadera
  2. Låter som ett jättebra sportlov detdär!Själv tycker jag att man ska kunna va ledig lite till..Tänkte ringa dig ang en promenad tidigare men..//Anette

    SvaraRadera
  3. Ja Anette en promenad hade varit skönt i solskenet idag!
    Jag tycker det känns som man kunde få semester nu då sport lovet är över ;)
    Men jag är glad att jag hunnit göra något med barnen också...

    SvaraRadera