onsdag, mars 21, 2012

Oj dessa böcker!

Jag har alltid gillat att läsa! Ända sedan jag var barn.
Jag har alltid varit med i bokklubbar så jag har barnböcker, ungdoms böcker och sen fortsatte jag att vara med i olika bokklubbar som vuxen. Både böcker åt mej själv men också till mina barn.
Nu håller jag på och tömmer bokhyllan på vinden och undrar hur mycket pengar jag satt i alla böcker och varför???
Mina barn är inte ett dugg intresserade av mina ungdomsböcker, och jag förstår dem. Det kommer ju hela tiden nya böcker. Inte fanns Harry Potter på min tid.
Så jag lovar mej själv hela tiden att nu ska jag inte köpa fler böcker utan nu ska jag gå till biblioteket och låna de jag vill läsa.
Det går lagom bra! Efter lördagens loppis besök kom jag hem med 3 nya böcker ( det var 5 st i bunten jag köpte men 2 gav jag åt syster)
Sen går läsandet i perioder och just nu är jag inne i en läsperiod.
Jag gillade Kepler paganinikontraktet, och ser fram emot den tredje boken Eldvittnet som jag skall låna på biblioteket ;)
Från Kelpers mordutredning raka vägen till en äkta kärleksroman som denna bok av Patricia var.
Patricia Kay har varit en av mina favorit författare tidigare så jag måste bara köpa En annan kvinnas man då jag hittade den på loppis.

En annan favorit författare från förr är Josephine Cox, och denna köpte jag också på loppis.
Ännu en kärleksroman, har dock läst den förr insåg jag och trodde nästan att den fanns med bland alla böcker på vinden men det gjorde den inte.

Vart efter jag läst dem klar skall jag städa ut dem ur mitt hus.
Normalt läser man inte samma bok 2 gånger....

Oj vad härligt väder ute, tror jag ska gå och tvätta fönstren på utsidan före jag åker på sista pilates passet för denna termin.

Ha det gott!

2 kommentarer: