söndag, december 19, 2010

Snart är det julafton!

























I år har jag inte hunnit med en bråkdel av vad jag brukar städa och greja till jul, men jag har lovat att inte stressa upp mej.
Det får bli som det blir helt enkelt!
Det som är ostädat nu får lämna till efter jul, bortsett från den vanliga dammsugningen så tänker jag baka och göra godis dom dagar som är kvar.
Jag älskar att baka och greja i köket om det inte är under stress.

Idag efter vi var klara i växthuset så bakade barnen pepparkakor och jag gräddade. Nu doftar det så härligt juligt i vårt hus. Storebror var den som bakade mest!
Och enligt tradition så måste vi bara ha någon ny pepparkaksform varje år. I år blev det en elefant, ett tåg och en fjäril. TACK till väninnan för tipset!

Måste också berätta om fredagen som dottern och hennes kompis förgyllde för oss.. Dom skulle ordna middagen åt oss. Dom handlade själva hem ingredienser och jag fick inte ens sticka in näsan i köket. Och det var det godaste jag ätit på mycket, mycket länge!
Åh, jag blir alldeles varm i hjärtat bara jag tänker på det, det kändes så underbart lyxigt att sätta sej till färdigt dukat bord!

Jag måste också få berätta att jag blivit moster till en liten prins!

Avslutar med 3 julfoton av husets egna barn, dom är alla tagen i samma juldräkt och på samma plats (men olika årtal ;) ). Och då killarna var små frågade dom alltid Vilken är jag?

Plötsligt då man blivit moster så inser man hur stora ens egna barn blivit. Nu ser vi dock fram emot att få fira julen med den lilla prinsen.

Ha det gott alla!

5 kommentarer:

  1. Oj vad gott med pepparkakor! Spara en elefant till moster!
    Ja de fina julkorten, e bara för mysiga!
    Hmmm undras om din dotter kan komma och göra en sådan fin och god middag till mig med!!!
    Ha det bra! kram!

    SvaraRadera
  2. Duktiga barn har du!Va bra att jag inte är ensam att inte ha hunnit med iår!Men jag tror nog de blir jul i år med..=)////Anette

    SvaraRadera
  3. Grattis till mosterskapet! :)God jul till er!

    SvaraRadera
  4. Anki > Japp vi tar ur en elefant ;)
    Dottern hälsa att det var kompisen som koka mest...

    Anette > Du har lika duktiga barn!! Och ja visst kommer julen även om man inte torkat ur alla skåp!

    Jessica > Tack! Och en riktigt God Jul önskar jag er också! Och jag gissar att du också kommer att få träffa prinsen på julafton ?

    SvaraRadera
  5. Du har duktiga bakare, jag vet ;)
    Dom fotona står framme hos mig nu också + några till...Jag älskar att plocka fram dem år för år....Hoppas jag får dit lillprinsen till nästa år också....

    SvaraRadera