måndag, december 06, 2010

Idag firar vi...

























Finlands självständighet!

Barnen var glada över att ha en ledig dag ur skolan. Jag var glad över att det snöade då jag kom ur växthuset.
Och äntligen kom jag mej för att få upp zink krukan på väggen (köpte den för ett bra tag sen nu).
Nu blev det slutligen bara lite granris i den.

Medan jag ändå var i arbetskläderna så kom jag mej äntligen för att ta målarpenseln också. Jag har många projekt på gång i mitt huvud hela tiden, men inte ens en bråkdel blir utfört.
Därför känns det riktigt bra dom dagar man tycker att det äntligen händer något!

Ikväll har vi badat bastu och tittat på alla fina klänningar på presidentbalen... ja med flera pauser emellan ;)

4 kommentarer:

  1. Oj,de blev fint!Men nog e lyktan din speciell!Känner att jag måsste få en sån,eller få o få jag mena väl nog köpa!=)////Anette

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint det blev på din trappa nu! Och riktigt din still! Super snyggt!

    SvaraRadera
  3. Så trevligt du gjort.
    Visst är det roligt när det klaffar det som man gått länge och tänkt på.
    Är barnen lediga på er "nationaldag"?

    Själv har jag städat köket idag, måttligt roligt men nödvändigt.
    Kram Barbro.

    SvaraRadera
  4. Anette > Jo den är speciell lyktan och jag gick nästan 1 år och beundrade den men då slog jag till! ;)

    Anki> Tack syster yster!

    Barbro> Tack! Jo barnen är lediga på vår självständighetsdag. Affärerna är stängda och de allra flesta människor är lediga! Det är en söndag hos oss.
    Som egen företagare är det lättast att göra det som man annars gör en vanlig måndag, annars blir det stressigt i slutet av veckan...

    SvaraRadera