fredag, juli 26, 2019

Vi åkte vidare från.....

Mossala till Iniö...
Där vi strövade runt lite och besökte även kyrkan i byn,
Sophia Wilhelmina som byggdes 1798-1800.
Den har dock både eldhärjats en gång och renoverats ytterligare
en gång efter byggandet, men klockringningen sker ännu idag för hand.
När vi kom till Gustavs bestämde vi dock att vi avslutar
skärgårdsvägen och börjar åka hemåt.
Vi kollade upp några campingplatser och sa nä nu åker vi hem...
Men plötsligt passerade vi Pyhäranta camping och svängde in
och tittade och i det fina vädret checkade vi in.
Detta var en riktigt mysig camping och där fanns allt man behövde...
Restaurang, stor terrass, nära till vattnet och naturligtvis BASTUN 😀
Och detta är den första campingen jag varit på där bastun har
den självklara platsen vid stranden!
Bilderna blev mörka men på översta bilden är receptionen/restaurangen
till höger och bastun till vänster och sen en "ramp" hela vägen längs 
stranden ner till vattnet, bara att hoppa i 😍
Och ja kreativiteten flödade på detta ställe....överallt...
Muminhus och hattifnattar på lekplatsen...
Vem skulle inte vilja leka där?!
Så fin lekplats 😍
(Mörka bilder, ville inte springa runt och ta foto på barnen så 
fick fota på kvällsrundan med Tibbe 😌)
Avslutningsvis...
tror jag att vi åkt med 8 bilfärjor mellan de olika öarna...
det har varit en toppen camping resa, toppen väder och en 
tålmodig make i sällskap 😍
Som då vi passerade den tjusiga busshållplatsen (till vänster)
och jag ropar stopp, backa jag MÅSTE ha ett foto av den!
Och fotot till höger var från receptionen på Mossala,
så fina båtar i trä med tygsegel på väggen!
Full av inspiration upplyste jag maken att nu skall vi också gå hem
och bli kreativa 😂 Men vardagen närmar sej och jag vet att det
mellan tanke och handling är långt som en evighet!
 
 Men borta bra men hemma bäst!
När jag igårkväll landade på villa Sjöstrand var dessutom
dottern och Siri här då jag kom och jag fick mysa och ta
en promenad med dem 💖
 
Allt gott till er som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Er resa låter helt fantastiskt! ��
    Och att få resa i havsöar och löngstkusten. Kan detbli nå bättre?!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig resa ni gjort! Å så många fina plattser ni besökt.Finns massor av sevärdheter också innom det egna landet. Å just i Åbolands skärgård blir språket inte heller något problem.Allt gott till er och njut av Vills Sjöstrand nu i värmen!

    SvaraRadera