måndag, juli 08, 2019

En gång i året har vi...

full fart i vår lilla stad...
för då är det karneval 💃
och eftersom jag hade semester var jag faktiskt dit
båda dagarna i år 😌
För egen del handlar det mest om att vara ut och
träffa allt folk och naturligtvis smaka god mat!
Vårrullar är ett måste men i år smakade jag även
de omtalade rökta kotletterna och de var så goda
som rykten påstod 😋
Jag och dottern var också och tittade på ölflytet i ån,
där var det minsann samarbete som gällde för att
ta sej igenom under den gamla stenbron....
Lillebror och den åländska tjejen var med i flytet och 
jag måste erkänna att det såg riktigt trevligt ut....
Kanske man borde ordna ett seniorlag till nästa år? 😂
När jag hämtade ungdomarna senare på lördags natten 
fick vi också med en trevlig nattgäst från Vasa trakten...
Även det en kille som studerar på lillebrors skola....
Storebror klättrar mest på väggarna idag,
han lever med sviterna av sitt firande och tålamodet tryter redan...
Vi avrundade helgen med Ålands gäster på söndag eftermiddag
och på kvällen hade syster kalas 😍
Idag är en ny vecka med nya möjligheter...
jag var ner en sväng till villa Sjöstrand och plockade 
årets första jordgubbar och vattnade blommorna 😍
 
Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar