onsdag, juli 10, 2019

Jag älskar att vakna upp.....

 på nån campingplats, stiga upp och fixa kaffe och frukost på lilla bordet utanför 😍
Avnjuta frukost i lugn och ro och fundera vad vill vi göra idag?
Vi bestämde oss för att åka upp till Karleby och köra hemåt...
längs strandvägen genom 7 broars skärgård!
 Vi körde över de 7 broarna och beundrade 
alla bryggor, paviljonger och båtar längs stränderna!
Plötsligt såg jag skylten om Tyyneläs tomtar 😍
Platsen jag ville besöka före julen men delvis bråkade ryggen.
Det är handgjorda tomtar i gammal miljö i flera hus,
så det är lite som ett privat museum med cafe och tomtar 😊
Hela stället var så rofyllt och mysigt och vi avnjöt kaffe i 
den fantastiska trädgården!
Där fanns också gamla otroligt vackra möbler!
 Och textiler i spets som var till salu.
 Och så alla dessa handgjorda tomtar som inte fanns en likadan av!
De hade alla sina egna sysslor och uppgifter att sköta.
Jag hade kunnat lämna dit bland alla dessa fina tomtar!
Och visst hade jag velat köpa med en hem  😍
Men det skulle ha blivit för svår besluts ångest...
Ville jag ha en som sjöng? Hade glasögon?
Visade sina tänder? Eller kanske ville jag ha den enda som såg ledsen ut?
Ville jag ha en med grått skägg eller vitt? 
Eller kanske en tomtemora?

I stället lämnade jag plats för hela detta underbara ställe i mitt 💓
Förhoppningsvis kommer jag hit igen och kanske
följer en tomte med mej hem då 😘

Nu är vi hemma igen och ikväll grillade sönerna åt oss
och jag är så tacksam för min familj 💕

Ha det gött alla!
Nu skall jag ta natt och drömma om alla tomtar!

1 kommentar:

  1. Va mysigt ni haft! Och tänk vad mycket fint det finns i vår näromgivning!
    Tomtarna var så söta jag skulle inte heller ha vetat vilken jag skulle köpt!

    SvaraRadera