onsdag, november 07, 2018

Vissa dagar är lite svårare än.....

andra att känna tacksamhet!
Men det är också de dagar jag förstår varför jag oftast
är så tacksam i normala fall....
När ryggskottet kommer med sådan kraft att det tar all
energi av mej att komma på toaletten och när man väl 
är där så tror man att rumpan är på andra sidan jordklotet
när man skall torka sej...
 När det tar 2 timmar att ta sej från sovrummet via toaletten
till köket för att få en värktablett....
och väl där inser jag det omöjliga att jag inte kan lyfta armarna
uppåt för att få tag i värkmedicinen...
Jag har ganska hög smärttröskel för jag är rätt van med värken,
 oftast inget jag pratar om för 
jag har den så ofta och vill inte den ska begränsa mitt liv!
Så när jag står i duschen och maken shamponerar håret
 kommer tårarna, inte över smärtan utan hjälplösheten!
Över att behöva hjälp med allt, att torka mej (efter duschen),
att klä på mej och att skjutsa mej till akuten....
(Tibbe tycker jag går och beter mej konstigt så han har fullt upp med att övervaka mej)
Men jag är tacksam för vår sjukvård och bemötandet jag fick!
Tacksam för att det går många år mellan gångerna så jag
hinner återhämta mej och leva normalt och promenera
ute i skog och natur mellan gångerna!
 Problemen kommer tydligen från de förslitningar jag har...
Tacksam för att jag fick de starka värktabletterna och
muskelavslappnande, jag sover mest av medicineringen...
Men vad gör det??
När man knappt kommer på toan kan man lika gärna sova 
bort dagen! Igår ringde en vän och jag kände att jag sluddrade
så tydligen var tungan också avslappnad...
Tacksam för vår goda vän som kom och överraskade
oss med ett besök, och hade med lite Åländska produkter...
Bland annat denna yoghurt som jag gillar så mycket!
Tacksam för att han återkommer ikväll och tar med några
saker ner till lillebror!
Tacksam för att maken fixade lilla jul klappen till lillebror,
och att jag får skicka ner den ikväll!
 
Ha det gott alla och var rädda om er!
Njut av dagen! 💖 
 
(Tacksam för att maken placerat både telefon och dator bredvid mej,
med en skarvsladd så de får ladda...
Men jag sover mest så de hinner inte ladda ur....)

1 kommentar:

  1. Ger dig en stor bamse kram! Jag känner igen mig. Det är jobbigt när man blir så dålig att man behöver hjälp med allt. Jag har varit där flera gånger och känt hjälplösheten så jag förstår dej. Men mitt i allt det där, brukade jag tänka, att det finns ändå de som har det värre en jag. Å det brukade få mig att må bättre. Nu är det inte så ofta längre som jag känner mig så där hjälplös, för jag har blivit bättre än vad jag var för ca. 15 år sedan. Men jag har också drabbats av akut ryggskott och andra infektioner. När man blir så här dålig är det nog skönt att bara få sova och sova. Nu önskar jag att du skall tillfriskna snabbt. Jag vet ju att din familj tar hand om dig 😃 Tänker på dig! Kram

    SvaraRadera