fredag, november 09, 2018

Idag förgyllde dottern och Siri....

min dag med ett besök innan hon for på jobb...
Hon kom hem med lunch fast jag sa att vi ätit...
Omtänksam som hon är 💖
Hon gillade sjalen jag stickade,
själv tyckte jag den var alldeles för stor!
Jag ville ha en liten scarf men den blev större än jag väntade mej!
Dottern tyckte bara den var mysig...
Jag vet att jag inte använder den så jag
blev glad att den kom till användning 💖
Och maken tyckte det var tur för färgen passade inte mej 😕
Dagens längtan är att få börja sticka sockorna 
i grått, vitt och senapsgult....
Men just nu är det omöjligt!
 
I övrigt är livet rätt oförändrat...
Igår kväll tittade jag på filmen 22 July efter tips 
av syster yster, och då tyckte jag verkligen att jag 
inte har någon orsak att gnälla och vara otålig!
Vilken fruktansvärd händelse det var!!
 
Önskar alla en trevlig helg 💖
Nu då det inte händer något i mitt liv,
 då bloggar jag minsann (som tidsfördriv 🙈)

3 kommentarer:

  1. Sjalen blev ju jätte fin �� och passar bra åt dottern.
    Fina J och Siri ��
    Krya på dig ��

    SvaraRadera
  2. Härligt att få besök av dem man älskar mest! Så vacker sjalen blev som du stickat. Den passar också så bra på din fina dotter:-) Undrar just om det är samma mönster jag kom hem med från Handarbetsaffären sist jag var in där. Då blir den nog för stor för mig också:-( Jag skall ju inte sticka min själv, så jag har redan gett både mönster och garn till min stickerska.
    Jag köpte blågrått garn som passade mönstret, men undrar just nu hur det blir! Vi får väl se! Härligt med tips på bra filmer när man ligger och inte kan göra så mycket. Har inte sett den filmen, men jag kan förstå att den är gripande och att tårarna trillar. Vi har nog svårt att helt kunna förstå i vilken hemsk mardröm dessa ungdomar befann sig. En verklig händelse som man inte glömmer i första taget. Krya på dej vännen! Ta en dag i taget framåt:-)Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev sjalen och passade helt perfekt till dottern :)
    Önskar dig bättring nu, tröstlöst va sjuk...sätter flera tummar upp för det :) Har inte riktigt hunnit med här, ser jag, så många nya inlägg...

    SvaraRadera