torsdag, november 08, 2018

Idag är en bra dag....

 
- imorse kom jag till wc utan hjälp av en köksstol
- imorse klarade jag av att koka kaffe, mums
(jag höll i bänken med ena handen och laddade kaffekokaren med andra,
sen var det mer problematiskt att få kaffe till bordet så jag löste det
med att släpa en stol till kaffekokaren så drack jag där)
- idag har jag klarat av att borsta mina tänder
(det firade jag med att spruta på en dutt parfym också)
- idag har jag slängt av mej nattlinnet och tagit på en t-shirt och mysbyxor

Igår försökte jag ta mej ur sängen i en timme,
då kom maken in med medicinen och ett glas vatten och sa:
svälj din stolthet nu och ta medicinen!
Mitt motto är att komma ur sängen och ut till köket och själv ta medicinen....
Senare hörde jag att också storebror var på väg ut så jag ropade
att han skulle komma in med en köksstol.
Med hjälp av den kom jag senare upp och till wc.
Smärtan var enorm då jag satt på wc och det var först på 
det sjätte försöket jag lyckades komma upp från stolen...
Lika många försök att få upp trosorna...
När det skär som eld från ryggraden och musklerna krampar
från rygg och runt om till magen och det tar andan ur en...
då är det inte så lätt att släppa taget om tvättfatet....
 och det är omöjligt att ens tänka på att få tänderna borstade...

Så idag är en bra dag!
Vad gör det om man måste vila efter varje sak? 
Att man måste vila mellan man laddar kaffekokaren innan man dricker?
Att man måste vila efter ett wc besök? 
Bara man är på rätt väg!
Idag tror jag det är en bra ide att läsa en av böckerna på mitt nattduksbord,
i stället för att bara sova och tycka synd om mej själv 😉 

Var rädda om er! 💖
Och imorgon är en ny dag.....

2 kommentarer:

  1. Oj fy, massa styrke kramar! Du är duktig ❤️❤️����
    Minns problemet då jag gick på kryckorna i foglossning och ryggen inte bar. Då brände det inte som eld eller var lika jobbigt men wc och dursch problemet känner jag igen!
    Kämpa på vännen ❤️

    SvaraRadera
  2. Här finns verkligen kämpa glöd! Härligt att höra att det går åt rätt håll. Kom bara plötsligt att tänka på min pappas ord: "det är bra att vara envis, men man skall aldrig vara så envis så man lider av det själv". De här orden fick jag höra när jag kämpade på, av min familj många gånger 😃. Kan vi vara släkt på något vis 😊. Stor KRAM och kämpa vidare!❤

    SvaraRadera