tisdag, januari 16, 2018

SEMESTER....

började igår och jag inledde den på bästa sätt 💖
Den hemliga utflykten som jag fick i födelsedags present
av dottern sist jag fyllde år, fick jag igår 😍 
Då vi hade så tur att båda var lediga för en gångs skull!
Vi åkte iväg till Vasa till Bock´s (hoppas länken funkar)...
Ett litet ölbryggeri, de har också en äppelcider sort 
och ett äppelvin.
På vardagar serverar dom lunch och kvällar o helger
ala carte.
Oftast har någon konstnär tavelutställning där också.
Och ibland har de olika jippon som ölprovning osv.
En dag i veckan är försäljare där och säljer närproducerat.
Lunchen var helt fantastiskt och stället var helt otroligt 💖
Jag tog flera bilder men de blev så mörka,
men det är ändå otroligt svårt att fånga känslan på ett foto.
 
Dottern sa att hon tänkte första gången hon var dit att det var
ett ställe hon trodde jag skulle gilla och hon hade så rätt.
Jag kommer att besöka det igen!
 
Efteråt tog hon mej med till ett ställe jag sagt länge
att jag skall söka upp i verkligheten...
 Strömsö.
Vilket fint ställe!
Och konstigt att när man ser saker i verkligheten är det 
ändå så annorlunda jämfört med på Tv eller bild.
Jag gillade vägg dekorationerna 😍
Ankaret fanns på omklädningsrums väggen nere vid sjön,
(det är ju en allmän badstrand nedanför,
vilket är fantastiskt i sej att folk får komma och gå)
Det var gjort av skruvkorkar från lemonadflaskor.
Inne i husen lyste det och var full aktivitet med nya avsnitt,
så dem störde vi inte (hoppas jag).
 
Sen besökte vi ett för mej nytt loppis innan 
vi hämtade dessa underbara...
 muggar av en jag hade stämt träff med.
 
När jag kom hem på kvällen var det fullt liv i köket,
maken och båda sönerna var där och kokade och jag satte mej
till färdigt dukat bord! 💕
Efter maten startade sönerna bastun och åkte ut en sväng.
Jag somnade på soffan och vaknade då det bullrade
i alla dörrar i källaren och jag sa till maken att nu är
tokstollarna ut och rullar sej nakna i snön.
Och jag hade rätt (då jag frågade dem senare)
 Med båda sönerna i huset är det verkligen FULLT liv,
de nojsar och stojar och skrattar och busar och man kan
inte tro att de är 16 och 17 år!
Men man ser också glimten i ögonen och hur otroligt bra de 
trivs tillsammans när de träffas.
 
Jag flyttar mej från soffan och till sängen och känner
en sån enorm TACKSAMHET över dagen! 💖
En helt otrolig dag med dottern och ett underbart liv i huset.
Sen sover jag klockan runt, för det är väl det man
skall göra då man har semester...
VILA? 😊
 
Ha det gott ni som kikar in och hoppas ni inte blåser bort!
Här blåser det verkligen ordentligt!

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag du haft!!!
    Så häftigt och vad roligt att du och dottern hittade tid för aatt åka.
    Och säkert underbart att ha huset fullt!!
    Underbart!
    Ha det bra och jaman ska VILA på semestern!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar dag du fick med dottern. Att se saker i verkligheten är nog oftast bättre en i Tv rutan. Vilken härlig familj du har! Två busiga tonåringar som trivs till sammans, så härligt det är. Ha en riktigt sköööööön semester nu!

    SvaraRadera
  3. Härligt inlägg med mycket positiv energi ��
    Ha en riktigt skön semester!

    SvaraRadera