torsdag, januari 25, 2018

När jag vaknade på tisdags....

eftermiddagen (hade jobbat natt) åkte lillebror och
jag och Tibbe till Torpet med kaffe och smörgåsar
 till maken och dotterns sambo. 
Dom var och gallrade i skogen.
I onsdags hade de flyttat hem maskinerna för att gallra 
här hemma bakom uthuset.
Då fick även Siri vara med för vi "skolar" in henne i hundgården.
Det är alltid bra att ha djuren vana med varandra och
olika situationer som underlättar ifall man behöver "hundvakt".
Vädret var ännu då helt fantastiskt och vyerna var som 
ett sagolandskap 💖
Lillebror följde med på hundpromenad och efteråt...
fick hundarna springa och busa av sej i växthuset!
Och det är så glädjande att se hur bra dessa 3 
fungerar tillsammans!
 
Det har verkligen blivit många vinterbilder nu och 
jag har njutit till max av de underbara vyerna.
Men igårkväll då jag skulle på ett möte till Vasa slog
det om till regn så nu har vi en eländig halka istället!
Jag hade dock sällskap i bilen och det är alltid lika trevligt att 
träffa henne så en timmes bilresa går fort då,
det dåliga vädret till trots!
Ikväll har jag och en kollega varit och hälsat på 
2 underbara mammor och deras gosiga bebisar 💕
Efteråt var jag med henne in på en asiatisk affär,
jag passade på då jag fick gå i sällskap 😊
Kokosgodiset var supergott liksom salt tamarind.
Men jag gissar att mitt ansiktsuttryck då jag smakade mochi
var ungefär som då hon smakade dadlar med salmiaks smak...
Det var som sagt en annorlunda smakupplevelse,
och nya upplevelser är ju alltid intressanta.

Ha det gött alla!

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara vinterbilder ��
    Oj torpet!!! Det var länge sen.Där var det verkligen mysigt och skönt på sommaren att vara!!!
    Ja super att hundarna kommer bra ihop och blir vana med varandra!
    Häftigt med nya smaker och idéer!
    Ha det bra❤️

    SvaraRadera
  2. Jo vintern kom och gick igen. Nu är det slask och plask igen. Vad härligt att alla hundarna kommer så bra överens. Låter spännande med nya smakupplevelser! Men inte så änkelt att gå in i en affär och handla när man inte känner till vad något är. Men säkert får man hjälp. Ha det gott!

    SvaraRadera