onsdag, januari 31, 2018

Imorgon vänder vi blad...

i almanackan och jag längtar 
verkligen efter sol och vår!
Men när jag blickar bakåt över januarimånad är 
jag riktigt nöjd!
Jag hade ledigt nyår och var så rädd att vi inte skulle göra något
så helt plötsligt var vi dubbel bokade...
Det löste vi med att båda paren kom på till oss på mat och
vi firade in det nya året i trevligt sällskap.
 Vi har också varit på kalas till en väninna och senaste helg
var vi på 2-års kalas.
Vi fick hem lillebror i 2 veckor och igår återvände han till
Åland, denna gång åkte de själva buss ner och tog taxi
från Åbo busstation ut till hamnen.
Jag hade en veckas semester och fick en intressant dag
med god mat och dryck och upplevelser med dottern.
Vi har varit på revyn, haft gäster (senast i fredags)
och ikväll avslutade jag månaden med Tupperware demo.
Jag hann läsa 2 böcker och sticka klart jul strumpan...
Och njutit av snön ute i naturen... 
 Med andra ord en riktigt bra januari månad!
 
 Idag fyller vår ena gudson 13 år 💙
och imorgon hans tvillingsyster och vår guddotter 13 år 💜
Med ca 20 minuters mellanrum prickade dom inte bara
skilda datum utan också skilda månader när de anlände 💖
Jag tycker det är både mysigt och unikt 😍
I väntan på våren planterade jag påskblommor
i den fina krukan vi fått en juluppsättning i.
Så ibland är jag ute i väldigt god tid 😂
Bara det blir vår ute blir krukan jättefin utomhus...
Men just nu blåser det och snöar...

Må gott alla och hoppas februari blir lika fantastisk 👍

2 kommentarer:

  1. Säkert härligt att få ha yngsta killen hemma i hela två veckor. Jo nu har vi vänt blad och årets första månad ligger bakom oss. Din ser ut att ha blivit jätte härlig och min var också helt okey med bl.a besök av minstingen. Ibland är det bra att vara ute i god tid:-) Riktigt snygga vårblommor! Allt gott till er!

    SvaraRadera
  2. Så fin våruppsättningen blev :)

    SvaraRadera