fredag, januari 19, 2018

Igår somnade...

Stella våran in 💜
Hon var gammal och både hörsel och syn försämrades.
Hon hade också en knöl under magen.
Vi var och visade upp henne till veterinären
sommaren -16.
Hon kunde självklart operera men sa att hon har så hög ålder
att hon inte har så långt tid kvar ändå.
En operation var dyr och hon skulle kanske få 1 år till.
Men beslutet var vårt.
Vi åkte hem och bestämde att avvakta eftersom hon inte
verkade ha plågor.
Hon ville inte längre följa med på hundpromenader
men vandrade obehindrat då hon fick gå lös och
ta det i sin takt.
Hon fick mer än 1½ år från vårt veterinär besök,
men nu var stunden kommen 💜
Oberoende så lämnar de alltid ett tomrum efter sej.
Bok nr 2 från nattduksbordet utspelar sej i vår grannstad Kaskö.
Denna bok tänkte jag verkligen läsa då den kom ut för flera år sedan,
men av någon anledning föll den i glömska.
Tills jag snubbla över den på ett loppis i höstas.
När jag kom hem var det dock maken som läste den och så hamnade
den bland de andra på nattduksbordet efteråt.
Den är verkligen läsvärd och man får följa 3 generationer kvinnor
och deras tuffa livsöden!
Denna rekommenderar jag verkligen er att läsa om ni
inte redan gjort det!
Semestern lider mot sitt slut och jag passade på
att plantera om blommorna idag,
för att nu ha gjort något på semestern 😂
 
Trevlig helg alla!

2 kommentarer:

  1. Beklagar så att att ni mist Stella er, hon var en super speciel och fin hund ❤️
    Boken har jag läst har den i bokhyllan. Den var verkligen bra och jag rekommenderar den också!
    Jag skulle också behöva plantera om blommorna men jag ska väl behöva få ut julgranen först.
    Vi ses snart ❤️

    SvaraRadera
  2. Beklagar också att Stella lämnat er. Förstår att det känns tomt efter henne. Den där boken verkar intressant, men jag tror ju inte jag skulle få den läst. Då jag var ung hade jag inga problem med att läsa böcker, men det har avtagit mer och mer med åren. Omplantering av blommor är något jag inte gjort på säkert femton år, kanske mer. Vi har ju inga blommor direkt, bara några orkide`er och dem brukar gubben sköta om. Men dina grön växter ser så pigga och vackra ut.
    Trevlig fortsättning på helgen1

    SvaraRadera