lördag, januari 13, 2018

Jag är helt säker på att....

livet snurrar fortare för varje år!
Vi är snart mitt i januari trots att det just var jul!
Vädret har varit underbart 💖
Lite vitt puder (snö) på marken och lite minus grader,
och jag har verkligen njutit av att vara ute på hundpromenad.
Min adventshobby höll tidtabellen bra de första 3 veckorna,
men sen gick det som det brukar....
Alltså inget går som planerat och då var inte prioritet 1 att 
sticka sockor 😂
Men dom är klara till nästa jul, 
ja även alla trådar är fästa (det värsta arbetet)
Detta var dock väldigt, väldigt roligt!
Och jag kommer säkert att hänga på fler gånger!
Intressant att starta ett projekt man inte alls vet 
hur det kommer att se ut då det är klart!
Det bästa hittills i år är att lillebror kom hem igår,
och öppnade sina julklappar 😍
Nu är det ju inte så att jag vill han skall avbryta sina studier
och flytta hem med mamma,
men jag myser ändå för de stunder jag får ha honom hemma 💖
Själv hade han trivts riktigt bra på sin praktik!
Så det är jag som har det jobbigare än han 😂
Inte så att jag legat sömnlös och gråtit på nätterna
men handen på hjärtat, just i den stunden vi lämnade honom
i Raumo och han själv traskade iväg och sökte upp båten...
ja då kändes han väldigt, väldigt ung!!
Herre gud, han är ju bara 16 år!!!
 
Men känslan var den samma då dottern var 16 år
och vi stod på Vanda flygplats och vinkade av henne då hon
åkte till London på språkresa!
Och jag minns jag undrade hur jag kunde vara så dum??
Uppvuxen i skogsbuskarna och plötsligt ska hon ta sej fram i London?!
Fast hon var ju inte ensam, hon hade tack o lov en kompis med sej!

Jag tror inte heller att det blir bättre med åren....
Förmodligen kommer jag alltid att glädjas åt mina barns medgångar,
gråta med dem i deras motgångar och så en gnutta oro ibland.
 
Fin fortsättning på året till er som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Sockorna blev riktigt fina, tycker jag!
    Ska komma ut nå, men vet ännu inte när, så vi får träffa L nu när han äntligen är hemma. Har tänkt att jag skulle få E:s sockor klara så jag fick ta med, men det går trögt just nu...Vi får se! Hörs!

    SvaraRadera
  2. Jo tiden rullar på med snabbhet! Att få ha barnen hemma är det bästa som finns 😄. Visst vet vi innerst inne att de klarar sig bra på egenhand och att de är självständiga och modiga, men ändå bär man alltid en oro innomsig för dem speciellt när de är ute i den vida världen. Njut nu medan L är hemma och ha det så bra!

    SvaraRadera