onsdag, mars 01, 2017

Efter förra onsdagens....

vy över bara marker och vårkänslor....
fick vi äntligen vinter!
Och sportlovet inleddes med snö och härligt väder!
Men våren har kommit många gånger denna vinter,
så igår regnade det igen och nu har vi halka och + grader 😒
 
Torparmaken och lillebror har checkat in på Åland denna vecka.
Lillebror och en kompis är på prao på sjöfartsgymnasiet.
Det ska bli spännande att se hur de trivts på skolan!
Jag och storebror skulle gå ut och äta lunch tillsammans
med dottern igår då jag var ledig
men storebror var lycklig över att få åka på ett jobb
så det blev dottern och jag som gick ut och lunchade.
Och naturligtvis slank en fastlagsbulle ner som efterrätt,
gårdagen till ära 😋
 Det var riktigt gott men magen bråkade efteråt 😒

Önskar er som kikar in en fin fortsättning på veckan i halkan! 💜

3 kommentarer:

  1. Så fina naturbilder!
    Ser gott ut med semla.
    Gillar inte dessa omslag i väderleken, skulle gärna få vara snö och sol...

    SvaraRadera
  2. Hoppas Lillebror trivs där och att torparmaken fått lite semester!
    Ja denna vinter alltså......
    Mysigt med lunch och sällskap med dottern och en fastlagsbulle är ju alltid gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Denna vinter är nog ombytlig. Det verkar som om den inte kan bestämma sig. Jasså du har skickat lillebror och maken till Åland! Där har de säkert det skoj! Kaffestund med dottern låter både mysigt och härligt. Jag blundar så jag inte ser din semla, för jag har inte fått någon semla i år 😔. Ha det gott!

    SvaraRadera