lördag, mars 18, 2017

Härliga vår....

vaknade dock inte på den bästa sidan 😓
huvudvärk, värk i kroppen,  fingrarna tjocka som länkkorvar,
magen i obalans...
Inledde dagen med frukost, kaffe och värktabletter och sen...
Bara måste jag ut i det härliga vädret.
Tänkte bara ta en kort promenad innan jobbet men
det blev en långpromenad.
Solen sken, fåglarna kvittrade, vattnet i diken porlade
och svanorna har kommit 😍
Bilden blev suddig eftersom den är tagen på långt avstånd och
med 3 hundar i koppel är det inte alltid lätt att vara stadig på hand.
Oftast blir det såhär:
😂
Det är inte bara svanorna och jag som känner av våren...
Storebror brummade precis iväg med lättviktaren 😒
 
Jag brukar skämta med maken och fråga hur det känns att 
ha semester nu...
Men han svarar att han inte alls har semester,
han är gårdskarl nu 😌
Och nu har min gårdskarl bytt dörr i uthuset.
Den gamla var av bräder och höll på att gå sönder,
så nu har den blivit utbytt.
Jag undrade bara när han ska ta bort namnskylten av den?! 😁
Men det får bli senare i år då vi målar den 😊
Har några andra planer också men vi får se hur 
det blir med den saken.
Nu jobb...
 
Ha en fin lördag i solen!

3 kommentarer:

  1. Jo det blev en härlig dag att vakna upp till 😊. Själv blev jag tvungen att rusa i väg till stan helt oplanerat. Ena medusinen var slut. Så går det ibland när man börjar bli gammal och minnes lös 😂. Trodde ju jag hade allt under kontroll jag. Nå det tog ju inte så lång tid av dagen. När jag kom hem blev det att feja med damtrasan några timmar. Men nog skall jag väl hinna ut i solen en srund oxå. Ha en bra jobbdag!

    SvaraRadera
  2. Verkar som din make har samma yrke som mig, jag säger också att jag är gårdskarl �� Och jag trivs med det!
    Jo vi har haft en fin dag bara litet "gåråt" utefter vägen...Vackert med alla fåglar nu som kommer...Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Älskar våren är här detbetyder närmare till sommaren.
    Din man är duktig så att få hahono. Till gårldskarl måste va toppen!
    Ååå jag älskar din telefonväska!!!,

    SvaraRadera