måndag, mars 13, 2017

Jag har verkligen försökt.....

ladda batterierna denna helg!
Eftersom jag har en intensiv period framför mej med
jobb och nöjen!
 De lediga dagarna är redan bokade med trevliga saker 😊
Helgen som gått har bestått av "skäriliv" och frisk luft!
Efter lördagens morgonpromenad på isen var torparmaken
hem och hämtade sparkstöttingarna.
Och vi körde runt de olika holmarna och in i viken bredvid.
På kvällen kom ungdomarna ner och grillade med oss,
dottern och sambon, storebror och en kompis.
Sen kom föräldrarna ner på en kaffe och brorsan
skickade och frågade om vi var på villan och om han 
fick komma ner och grilla en korv?
Dottern föreslog en månskens tur med sparkarna på isen
och vädret var så underbart 💖
Månljust och stjärnklart och alldeles vindstilla!
Jag tror dock att det var med skräckblandad förtjusning 
min mor sparkade sej fram på isen i månens sken 😂 
 
 Efter söndagens frukost blev det en ny långtur på isen
med maken o Tibbe.
Sen skickade jag och frågade syster om hon ville komma och
dricka en kaffe med mej innan jag begav mej hemåt.
Så eftermiddagen for iväg med fart bland sparkstöttingar 
och pulkor och småkillar på isen och 
kaffe och korvgrillning.
Men de egna tonåringarna hade inte alls saknat oss!
Storebror sa då vi kom hem:
-Jaha, så var den här semestern slut!!
Lillebror tyckte det hade varit sååå skönt att vara borta 
från allt tjat och bråk i vår familj...
(Hm, undras vem av oss som var tröttast och tjatigast
igårkväll? 😜)
Och Tibbe, ja, han var också helt slut....
 men han tjafsa inte med någon!
Han tog tidig natt och gick och la sej!

Nu har vi en ny vecka med nya möjligheter!
Må gott alla och fånga dagen!💙

2 kommentarer:

  1. Lillprinsen ser så välmående ut där han sitter ��
    Härligt med nyladdade batterier!
    Och... det var inte så farligt på isen som jag först trodde ;)
    Ha det riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Tack för en underbar dag!!
    Älskar koertet av Tibbe på sparkaren.
    Ha en fin vecka nu <3

    SvaraRadera