tisdag, mars 28, 2017

Sommartider.....

hej, hej sommartider....
Åtminstone klockan är omställd,
tar väl lite längre att ställa om den biologiska klockan...
 
Eller så känns det så eftersom jag har lite obalans
i mitt liv just nu?!
Jag har så mycket roliga nöjen inbokade i kalendern
att jag varken hinner med "soffhäng" eller "måsten".
Men jag klagar absolut inte!
Om nån borde klaga är det min man, han har hamnat på
kökssidan de senaste veckorna 😊
Å andra sidan är han faktiskt med på en del trevligheter...
som revyn senaste helg!
Jag kan också berätta åt de som inte vet att
killen (till vänster utan glasögon) på programbladet
är dotterns sambo.
Jag gillar denna revy väldigt mycket eftersom de har ett lite 
annorlunda koncept som jag gillar.
 
Och så gäller det att passa på och förena "små tråkiga" saker 
med roliga saker:
som när jag var tvungen att åka till storstan på en del inköp,
det roliga var att samåka med dottern som var i skolan.
Och så hann vi luncha på stan mellan hennes föreläsningar 💖
 
Men nu skall jag ta en promenad med hundarna
innan jag åker på jobb.
Ute börjar man se att våren är på kommande..
vid granngården har det redan varit snöfritt 
i flera dagar nu eftersom solen slipper så bra till,
och Pionbusken börjar sakta kika fram.
På egna gården har vi betydligt mer skugga och jag..
har fullt upp med att balansera mellan bilen och trappan!
Alla vårar fascineras jag över att våren kommer så fort
på andra gården medan vi lever kvar i vintern,
och så hoppas jag att skogsskiftet här bredvid en dag blir till salu 😂
  
Må gott!

3 kommentarer:

  1. Javisst är det sommartider, även om jag helst skulle se att vi slapp denna omställning...men övergången detta år gick helt smärtfritt för egen del, brukar inte alltid kännas så, men att ställa om klockorna det var puts väck den morgon tills far kom ner och sa: -Har du ställt om klockorna...ups, var det idag det ;)
    Efter revyn kvällen innan satt jag och filosoferade, kom på att det var Earth Hour samma kväll, men ingen klockomställning dök upp, far sa inget heller ;)
    Jag hade inte ens noterat det i dagstidningen, men långt innan pratade vi om det, så det kan bli, med ålderns rätt, hi, hi...skyller på det!
    Revyn var riktigt bra, de gjorde väl ifrån sig aktörerna och roligt komma ut litet, träffa folk! Må gott själv!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar sommartiden 😊. Fast ibland känns det nog lite i kroppen i början. Men härligt med ljusare kvällar! En riktigt härlig tid vi går fram emot. Mycket snö och is hos er på gården ännu, så där har vår son det också. Men när det blåser, då är ni i lä för blåsten 😊. Allt gott till er!

    SvaraRadera
  3. Ja nu närmar vi oss verkligen sommaren med sommartid och ljusare kvällar!!!!skönt!
    Revyn var säkert super och mys/kvalitetstid med dottern också!
    Ha det bra!!!

    SvaraRadera