lördag, mars 11, 2017

Vad svårt det är....

att hitta bra balans mellan jobb,
fritid, "måsten" och nöjen!
Ibland blir det onekligen för mycket åt det ena eller andra...
I onsdags på min lediga dag hade jag
planerat en loppis resa med en väninna, men....
jag var trött och det snöade ordentligt!
Jag upplyste maken om att det var kvinnodagen
och han undrade om jag ville ha en blombukett???!!
Och jag berättade att jag inte alls vill ha någon blomma,
jag vill bara att han tar ledigt och kommer med mej till
villan och grillar en korv 😊
Och det gjorde vi!
Dottern kom också via och drack kaffe och grilla med oss
på väg hem från skolan!
 
Nu har jag ledig helg och naturligtvis har jag
checkat in på villa Sjöstrand 💖
Jag älskar att vakna upp...
och ligga och beundra vädret utanför,
 genom takfönstret!
Maken har redan kokat kaffe och efter kaffe och frukost...
vågade Tibbe och jag oss ut på isen 😱
Solen sken och det var alldeles underbart 💖
 
Tillbaka till villan fick jag ett städryck att börja
tvätta ur köksskåpen!
Jag konstaterar för min man att jag förmodligen inte
alls städat ur dem sedan vi köpte villan....
Nä, när ska du gjort det? undrar maken...
Första året vi köpte villan hade du storstädning,
sommaren efter sov du hela sommaren och ifjol
hittade jag dej alltid som en livsnjutare i en solstol
på terrassen varje gång jag kom ner till villan, sa maken. 😊
 
Men det bästa av allt är att ikväll kommer ungdomarna 
ner och grillar med oss 💕
Dottern och sambon och storebror!
Lillebror är som hjälpledare på ett läger.
Hoppas han får ha hälsan denna gång 👍
 
Önskar alla en superskön helg!

2 kommentarer:

  1. Håller med om att det ibland kan vara svårt att dela upp sig mellan olika måsten, fritid och att ta sig tid att umgås ibland. Men ditt inlägg gör mig glad. Det där att få göra något roligt ger ibland oss energi utöver det vanliga. Hoppas ni fick en härlig kväll tillsammans!

    SvaraRadera
  2. Tack för att ni drog ut "fega mig" på isen i går kväll. Det blev en härlig stund i det vackra månskenet; ett minne för resten av livet...
    Så skönt!
    Tack också för att vi fick komma när vi ringde!

    SvaraRadera