söndag, mars 19, 2017

OJ.....

jag var tydligen ut lite i sista minuten igår
så en del foton föll bort 😁
Så min man konstaterade att han inte rymdes med på bloggen...
Man ser det inte på bilden men han befinner sej på 
insidan och håller på och förstorar gluggen lite...
Och nu är den nya (begagnade) dörren på plats!
Namnet tar vi bort då vi målar.
Maken kommer och kikar över axeln och säger....Skriv:
-Namnet tar vi bort när någon donerar färg åt oss 😆 
Han bryr sej inte ett skvatt om vad folk tycker om oss....
Ju mer de har att fundera över oss, desto mera skrattar han 😂
 
Men nu tror jag det är dags att ta tidig natt,
jag är osäker på om jag alls sov något senaste natt?!
Det kändes inte så när väckaren ringde....
När jag var ung älskade jag fredagar!!
Måndag-fredag kändes som en evighet och det 
kändes inte alls självklart att man skulle överleva de dagarna.
Sen kom fredagen....owao!
Numera saknar det betydelse, jag njuter av livet 
oberoende av vilken veckodag det är som tur är....
Eftersom jag har ledig helg var tredje vecka vore det ju 
tragiskt om jag bara levde en helg var tredje vecka 😆
T.o.m maken påpekade att jag inte har nån skillnad på 
vilken veckodag det är!
Nä, en bit god mat och ett glas rött smakar lika bra på en 
tisdag som på en fredag om ni inte visste det 😁
Men som tonårsmamma gillar jag söndagar....
Alla kommer hem i tid på kvällen,
alla ställer in sej mentalt på en ny vecka,
ett lugn sprider sej över familjen!
I just love it! 💖
Nu har jag precis räknat in mina får,
och hunden är rastad så jag är redo för tidig natt!
 
Sov gott ni också!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du fick en fin natt med god sömn, lättare ta tag i den här dagen då....Så vacker dörren blev, jag har ju hunnit glömma hur rejäl den verkligen var (är) och jag gillar mönstret på den, så vackert i all sin enkelhet...Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Haha nu fattar till och med jag vilket namn du menade i förra inlägget!!
    Trod jag feber yrade jag!!!
    Jo om man jobbar som du så måste mannjuta avde lediga dagar man har.
    Ses kanske ikväll då.

    SvaraRadera
  3. Måste skratta åt din mans komentar! Det är så likt honom det 😊.
    Men en rejäl dörr fick ni! När man har helg jobb så är det bra om man kan njuta av en ledig dag mitt i veckan också. Annars vore det ju inte ofta man fick njuta. Så njut av livet och ha det riktigt gott!

    SvaraRadera