lördag, januari 28, 2017

På bloggen är det tyst och stilla....

lika tyst och lugn är verkligheten just nu....
så känns det i alla fall...
Jag äter, sover och jobbar....
Jag har aldrig förstått hur andra kunnat uppleva
vintermånaderna så jobbiga?!
Men nu tycker jag själv att vintern känts jobbig 😱 
Först tänkte jag att det är ett ålderstecken,
men vid närmare eftertanke så har de senaste vintrarna
varit snöfattiga och mörka!!
Det kom lite snö och sol och hela kroppen skrek YES!
Sen regnade den snabbt bort och kvar lämnade den
förbaskade halkan och mörkret.
Ja, jag vet, det är ljusare dagar redan nu, men....

Ändå har januari inte alls varit en dålig månad!
Vi har ju hunnit över en sväng till Sverige,
ätit en härlig söndagsbrunch på hotellet,
lunchat med en väninna,
varit ut och fikat med en annan väninna,
firat brorsans son som fyllde 10 år på julafton,
varit på ett intressant styrelsemöte till stor stan,
varit på Tupperware demo,
varit på utvecklings samtal med lillebror,
varit på besiktning av mej själv till företagshälsovården
och idag var vi på öppet hus till yrkesskolan...
och det var riktigt intressant!
Eleverna var ju på plats idag och i full gång i verkstäderna,
storebror höll på med att sätta kakel.
Så nu får jag köpa plattor till ena golvet i källaren,
så får gossen fixa golvet åt mej 😆
Jag har också läst ut boken:
Och den var bra,
den slutade inte alls så som jag trodde den skulle göra 😊
 
Och imorgon skall vi på 1-års kalas till systers minsting,
som faktiskt fyller 1 år idag 💙

Så vid eftertanke har det varit en riktigt fin
första månad på 2017!
Nu önskar jag bara lite snö och sol så är
allt så underbart ljuvligt som jag vill det ska vara 😍

Hoppas allt är bra med er andra! 💖

2 kommentarer:

  1. Jag vet exakt hur det är.för mig så efter jul kan vi hoppa direkt till 1 maj!ursch jobbig efter vintrar!
    Haha ja santa psyko slutade inte alls som man kunnat tro!
    Vad duktig storebror är som kaklar <3
    Ses ikväll!

    SvaraRadera
  2. Duktiga storebror! Jo tror vi är många som önskar snö, inte mycket, men så det blir ljusare...Ses ikväll!

    SvaraRadera