fredag, januari 13, 2017

Egentligen gillar jag januari.....

ny månad, nytt år.....
det känns som en tom dagbok som man får
fylla de tomma sidorna i 😄
  Jag har inga planerade mål med året....
Men jag är så gammal nu att
jag har inte råd att ha ett tråkigt liv! 
Förklarade jag för en kollega en gång
och det tycker jag är ett bra motto.

 Ikväll fick jag ett ryck att jag skulle åka och simma,
men jag kunde inte hitta baddräkten 😲
och kände inte för att åka i bikini efter all julmat 😂
Så det blev en promenad med hundarna...
Det var så härligt väder ute och snö har vi fått.
Jag vurpade bara en gång och låg på rygg och titta på himlen,
tills Tilda hoppade på mej och undrade hur det var fatt.
Det var bara tredje vurpan i vinter men jag bestämde mej 
ändå för att nu skall jag köpa "bråddar"!
Tibbe var alldeles full med snö i alla tassar!
På våren o hösten badar vi för att det är lerigt
och på vintern för att smälta snön!
 
I Sverige fick jag några intressanta boktips
så väl hemma tog jag tag i en av alla böcker jag släpat hem
från olika loppisar tidigare.
Först ut var Johan Theorin och boken Blodläge.
 Den var riktigt bra och jag har redan hunnit till
biblioteket och låna nästa av hans böcker.
Vem vet, kanske jag kommer igång med läsandet i år?!

Men nu skall jag ta natt och gå och läsa en stund :)
Trevlig helg till er alla!

3 kommentarer:

  1. Ja detdär minns jag av från Diddi oj hjälp vad snö ett pår små tassar kunde ha!!!
    Jag har också läst Johan Theorins böcker och tyckt att dem var bra!
    Skrattar åt simdräkten och bikinin!!!Tänk att du har en bikini,nä det trodde jag verkligen inte.men där ser man. Trodde du skulle tycka att en bikini sitter fel,skavar och sånt så ja nä syster och bikini det trodde jag inte!

    SvaraRadera
  2. Ja fy för halkan, det är så falskt med ny snö över, jag hann knäa igår ett varv också men gjorde mig inte illa, tack och lov...

    SvaraRadera
  3. Härligt med mera snö, men fy för halkan 😩. Det har verkligen varit extremt halt nu. Man borde ta på broddarna oftare, men jag är lite för bekväm ibland, jag skall ju inte så långt resonerar jag. Men om olyckan är framme kan det hända utanför trappan. Å ett fall kan ju få ödesdigra följder om man har otur. Bra med hundar för då kommer man sig ut på promenad 😊. Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera