måndag, juli 09, 2012

Vi försöker återgå till vardagen efter...

en helt underbar rolig helg i glatt sällskap hela tiden!

Dagens lunch var därmed helt oplanerad då vi kom in ur växthuset
så det blev att fixa den enligt principen man tager vad man haver.
Jag testade ett tips jag fått av dottern för ett bra tag sen (då jag var som sämst i magen och undvek mjöl)

Mixa 1 banan med 3 ägg och stek i stekpanna som en plätt!
Passade perfekt för jag hade bananer som höll på att övermogna
och dem vill ingen hos oss äta.
Det var riktigt mättande och till killarna delade jag en "plätt".
Det svåra var att svänga dem då man stekte dem.

Sen vispade jag 2 dl grädde, rörde i 2 dl naturell yoghurt och vaniljsocker
( jag tog vaniljpulver)
det satte vi på plättarna.
Väninnan tipsade om att det var gott på paj i stället för vaniljsås.
Jag gjorde den en av dagarna då vi hade matgäster och tänkte sätta den på fruktsallad,
tyvärr glömdes både fruktsallad och efterrätt bort så den stod färdig i kylskåpet.
Några hallon på hade säkert varit gott det också, men nu hade vi inga hallon.

Killarna tyckte ändå att dagens lunch var jättegod!

2 kommentarer:

  1. Det där lät spännande,absolut nåt man borde prova!
    Trött, tröttare och tröttast är vi här.Inte efter den underbara helgen som var allt för kort med dina söner utan värmen i toppan har varit olidlig idag!
    /sys-ys-ter

    SvaraRadera
  2. Syss, Tack för att du tog hand om sönerna!
    Jag är trött av åldern ;)
    Att svänga runt i dansen in på småtimmarna tar på, borde ha ledig söndag sådanna gånger. Så det sitter i ännu idag...
    Men det var det värt...

    SvaraRadera