onsdag, juli 18, 2012

I fredags var vi på....

årets bostadsmässa till Tammerfors!
För att söka lite inspiration då man själv håller på och renoverar.
Men de flesta husen kändes lite för moderna för vårt hus.
Stilrent, grått och vitt och svart var väldigt inne nu.
Men betongbadrummen på bilden påminner mej om en "nötskammare"
gammal lantbruksavbytare som jag är.
Flera basturum hade både fönster och glasväggar.
Och var därmed väldigt ljusa.
Den runda bastukaminen gillade jag.
(Men våran bastu är ju färdig renoverad, tyvärr)
2 duschar utanför varje bastu var också mera regel än undantag.
Och visst fanns det flera vackra rum att se på!
Lägg märke till rummet som har samma tapet i taket som på väggen,
den gick vidare till köket som befinner sej bakom fotografen.
De flesta hus hade kök och vardagsrum i ett.
Klädrum var också vanliga.
Alla tjejers dröm (åtminstone min dotters dröm)
Hon gillade klädrummet nere i högra hörnet då jag visade fotona.
Och visst tyckte jag också att det var fint och lätt att se var man har sina saker.
Sen fanns många fina inredningsdetaljer.
Alla de virkade detaljerna tilltalade mej!
På bilden är det tjusiga mattor,
men det fanns virkade korgar i alla storlekar också.
Fina!!

Jag tog många bilder men kan spara några tills imorgon,
för nu tycker jag klockan tickar iväg med fart och jag skall gå ut och jobba!

Ha en skön dag allesammans!

2 kommentarer:

  1. Täide virka mattor va superfin!///Anette

    SvaraRadera
  2. Ja jag hadd järna täiji mie di häim!!

    SvaraRadera