söndag, juli 15, 2012

Igår fick jag ett ryck....

att jobba i trädgården!
(Fast de kommer sällan)
Började med att jag såg att fingerborgsblommorna slagit ut i blom.
Jag blev så glad!!
Så jag rensade blomrabatten (faktiskt andra gången den rabatten blev rensad i år).
Rabatten ser lite vildväxt ut men den får göra det, ogräset är i alla fall borta...
Sen har vi rabatterna på berget som är helt nerväxta i ogräs sen flera år tillbaka.
Jag tog tag i den minsta av den,
men mossan på stenarna får vara kvar
och de gula blommorna som klänger lite överallt längs kanten.
Passade på att sätta dit den vita blomman också med grå blad,
vet inte om det är ogräs men tycker den e fin...

Idag fortsatte vi av bara farten,
och plötsligt var hela familjen engagerad i trädgården.
Helt otroligt alla kom och hjälpte vartefter de kom hem från sina kompisar.
Ännu finns jobb kvar men det känns som vi hunnit med mycket över helgen.
Lillebror högg ner alla träd/buskar vid uthuset.
(Alla barnen hjälpte till trots att det bara var lillebror som hamnade på bild,
för att jag ville ha en bild av hur det såg ut före.)
Och Tibbe förståss, men han låg nu bara och undrade vad vi höll på med.

Sen avslutade vi kvällen med kladdkaka och vaniljglass.
Och så hade vi alla fotbad och smörjde/masserade varandras fötter.
Tänk egentligen vad lite som behövs för att verkligen sitta och njuta...
att någon torkar ens fötter och sitter och masserar dem en stund med en fotkräm..

4 kommentarer:

  1. Låter helt underbart; det är detta som kallas kvalitetstid :) En trädgård kan se ut på olika sätt, valet är ens eget...vartefter man jobbar där växer drömmar och fantasier och att arbeta tillsammans...wauw, ännu bättre...

    SvaraRadera
  2. Ja det var riktigt roligt faktiskt.. och att barnen haka på frivilligt..
    Och det är sant valet är ens eget och här får det gärna vara lite vildväxt, vi bor ju trots allt i skogskanten...

    SvaraRadera
  3. Fint blev de!Å super att alla ville va med!//Anette

    SvaraRadera
  4. Oj låter som en toppen kväll detdär...fortsätt gärna hos mig så skall jag nog se till att ni får massage!Hahaha!
    /sys

    SvaraRadera