torsdag, juli 19, 2012

Soligt och fint idag....

och trädgårdarna på bostadsmässan var verkligen fina.
Badtunnor inbyggda i terassen
(vill jag också ha!)
Simbassänger,
huset uppe i högra hörnet hade en fin simbassäng och
 en inbjudande hängmatta att ligga i på terassen.
Förrådet och växthuset i ena gaveln gillade jag också,
allt i ett, vi befinner oss på ett bostadsområde.
Själv har jag inget behov av förråd,
får räcka med husen som redan finns på tomten.
Ett hobbyväxthus skulle vara kul (för att det ser så mysigt ut)
men jag klarar mej trots allt med vårt stora.
Även om jag inte gillar betong inomhus,
så älskar jag alla sten murar utomhus, gärna med porlande vatten.
Då vi byggde vår terass för många år sen ville jag ha en STOR terass,
jag ville att den skulle gå runt huset längs halva södran väggen också.
Och där skulle det gå en trappa ner till gräsmattan.
Nu blev det inte så, men drömmen lever vidare...
En stor terass, inbyggd badtunna
och en sådan stor och härlig hängmatta som på bilden.
Och varför inte en eldstad också?!
Haha, i mina drömmar har jag 4 veckor semester att bara avnjuta i hängmattan
och inga mygg trots att vi bor i skogsbuskarna.. ;)
Sen fanns andra trevliga detaljer,
som klockorna.
Och lampan var riktigt fin i verkligheten.
Och långsittarna på toa kunde ju använda huvudet och lösa sodukon som fanns på vc pappret...

Men vet ni vad??
Jag steg upp med tuppen idag bara för att få komma in tidigare,
så nu ska jag njuta av min lediga eftermiddag.
Ta en dusch, ta fram dammsugarn och åka på några ärenden.
Sen kanske jag hinner sitta på terassen i badenbaden stolen en stund med en kaffe?!
Hoppas ni också har en lika fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar