lördag, februari 04, 2012

Tacopaj och fredagsmys....

denhär gillar vi! Mums!
Här finns orginalreceptet på tacopajen.

Tacopaj:

4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
50 gr smör
1,5 dl mjölk

Fyllning:

500 gr köttfärs
1 lök
1 påse tacokryddor (för köttfärs)
2 dl vatten

Ovanpå:

3 tomater
2 dl creme fraiche
4 msk majonnäs
2-3 dl riven ost

Jag rör ihop alla ingredienser till pajen med elvisp och trycker ut den i en pajform.
Steker köttfärsen med löken och tillsätter vatten och tacokryddpåsen som får koka ihop medan jag rör ihop det som skall vara ovanpå.
Så rör jag ihop majonnäsen med creme fraiche och den rivna osten.
Köttet sätter jag i pajformen på pajbotten och ovanpå köttet sätter jag skivade tomater och slutligen häller jag över cremefraiche blandningen.
In i ugnen på 200 grader i ca 20 min. tills den fått fin färg.

Med en god sallad till så är det smaskens!

3 kommentarer:

  1. Säger bara: Mums, mums! / mor

    SvaraRadera
  2. Såg gott ut,tror jag testar den imorgon då alla e hemma!//Anette

    SvaraRadera
  3. oj va bra att man fick ett recept på tacopaj,har länge funderat på att göra en...Och dendär ser SUPER god ut!!!
    fick du länken på skype?
    /anki

    SvaraRadera