måndag, oktober 31, 2011

Kärlek vid första ögonkastet....

blev det då jag fick syn på denna Tilda tomte! Jag hade kunnat göra vad som helst för att få ta med den hem. Men nu var det så att jag befann mej i en syaffär, vilket resulterade i att jag kom hem med en kasse tyger och Tildaboken.
Många timmar senare såg det ut så här. Som tur är arbetar inte hjärnan då det är kärlek vid första ögonkastet, det är liksom först här jag inser att alla delar måste monteras fast med nål och tråd för hand! Undras hur detta blir? Om han ens blir klar i år?!
Jag älskar alla dessa Tilda figurer och jag minns än hur lycklig jag blev då jag fick min Tilda kanin i födelsedagspresent. Det är systers svärmor som sytt den och runt halsen hade den en silverkedja (fotkedja) som min syster gjort själv. Fotkedjan "stal" jag och tog i eget bruk ;)
Visst är det något alldeles speciellt med de hemgjorda presenterna??

2 kommentarer:

  1. oj vilken jätte jätte fin jultilda!!!Det kommer säckert att gå bra att sy fast den med nål och tråd med!
    Ja hemgjorda pressenter är nog det mest finaste och världefullaste man kan få.
    Lycka till nu med den fina tomten!
    /syster

    SvaraRadera
  2. Jo,egenhändigt gjorda presenter e bra!Å Tildatomten blir säkert färdig,den e nog fin.///Anette

    SvaraRadera