söndag, oktober 30, 2011

Jag har inte haft tid.......

är egentligen ett uttryck jag hatar! Fast jag använder det själv.
Är det något som är rättvist så är det ju tiden, vi har alla samma antal minuter i dygnet som vi "kan " göra vad vi vill med.
Sen prioriterar vi olika vad vi gör med tiden. Denna vecka har jag absolut inte prioriterat att sätta min tid framför datorn.
Jag ska dock visa vad lillebror kom hem med från Ikea....
en 2 personers soffa, som man kan bädda ut.
Praktisk då han har kompisar på övernattning. Första kvällen blev hela familjen inbjuden på filmkväll i hans rum ;)
Inte så konstigt att han är så lycklig över den, det är ju hans första egna möbel. Övriga möbler är ärvda.
Lite djup var den dock att sitta i enligt mitt tycke och aningen mörk i färgen.
Det åtgärdade vi med att köpa ett vitt skinn och sy 2 stora kuddar i samma tyg som gardinerna. Då han kom hem från Ikea var han riktigt flitig och städa och städa, t.o.m tvättade fönstren på insidan. Men då jag kom upp och skulle ta ett kort så hade en bomb fallit, det gick inte att vända kameran åt andra hållet kan jag lova.
Jag sa åt väninnan i fredags att jag skulle kunna byta namn på min blogg till återanvändning för jag tycker det är mest vad jag sysslar med just nu. Och tydligen ligger det i familjen.
Någon som minns vår trasiga lampa ovanför vår säng?
Lillebror fick för sej att han skulle lära sej svetsa så med pappas hjälp fick den ett nytt fäste som han kunde sätta på sängen utan skruvar!

Men nu ska jag ta itu med med andra saker än att sitta vid datorn, ha en skön söndag ni andra också!

2 kommentarer:

  1. Soffan blev ju super fin juh! Älskar kuddarna verkligen!!!
    Han e duktig lillebror han fixar det mesta han. så om man behöver hjälp så får man ringa han!
    /syster

    SvaraRadera
  2. Fin soffa o tjusiga kuddar!Bra att lära sig svetsa,de sku jag vilja lära mej å..//Anette

    SvaraRadera