torsdag, november 03, 2011

Så har vi kommit till....

november och man vågar nästan börja erkänna för folk att vi inlett glöggsäsongen.
Dock behöver man ju inte avslöja att vi glöggat i flera veckor redan. ;)

Efter en paus på 2 år har Alko Blossas årsglögg i hyllorna igen, fast det visste jag inte då jag fick min leverans från Sverige den 3 oktober. Makens kusin har de senaste 3 åren varit snäll och hämtat med sej åt oss.
Årets glögg har smak av kaffe och maken tryckte den var jättegod. Jag tyckte dock inte att den var så speciell i smaken som tex fjolårets med saffran smak.

Nu dricker vi ju inte alkoholhaltiga glögger varje kväll utan det är ju dom som finns i mataffären vi dricker, ifall någon trodde nåt annat.

Ha en skön kväll gott folk med eller utan glögg!

2 kommentarer:

  1. Jag har oxå inlett glöggsäsongen!Kanske du hänger med på glöggfest nästa fredag!?//Anette

    SvaraRadera
  2. Jag har INTE inlett glöggsäsongen, eftersom jag inte gillar glögg så mycket.Där emot har jag inlett JULMUST säsongen, och det för nån vecka sedan ;)
    Kul att Alko tar in Blossa igen!!!
    nå god jul på dig da så hörs vi!
    /syster

    SvaraRadera